תורתם גזענותם

יש סביבנו קולות כמו של הרב ליאור וח"כ כצ'לה. כשיבואו לקחת אתכם, אל תתפלאו

א. קראתי שהרב דב ליאור השווה עצמו השבוע לאברהם אבינו. "גם לאברהם אבינו עשו חקירה וזרקו אותו לכבשן האש", אמר. צאו וראו מה רבה צניעותו של כבוד הרב. הרי יכול היה בלי בעיה להשוות עצמו למשה רבנו, לדוד המלך, לרבי עקיבא. אבל כבוד הרב בחר שלא לקפוץ מעל הפופיק. אברהם אבינו מספיק לו.

בכלל, כבוד הרב ידוע באנדרסטייטמנט שלו: את ברוך גולדשטיין כינה "קדוש כמו קודשי השואה". כבן למשפחה שרבים ממנה נספו בשואה אני סומך את ידיי על ההשוואה. אחרי הכול, מי הם ומה הם, יהודים פשוטים, אופים, שוחטים, סוחרים. הם לא היו קדושים, הם היו רק בני אדם, לא רוצח המונים מתועב שירה באנשים בעת תפילתם.

את הדמוקרטיה הישראלית, שמגינה על חייו, שמה לחם על שולחנו ומרעיפה עליו מיני כיבודים ומנעמים, כינה כבודו, גאון הדור, מורנו ורבנו הגזען, "עבודה זרה", את עובדיה הגדיר כ"פקידונים" ולחסידיו קרא לסרב פקודה.

אני בטוח שלו היה כבודו אזרח של דמוקרטיה אחרת, ארצות-הברית, צרפת או נורבגיה, היה נזהר יותר בכבודה. אבל כבודה של מדינת ישראל למרמס בעיניו. אחרי הכול, כולנו קיימים פה בזכותו. מי אנחנו, עובדי אלילים, שנעז חלילה לשאול אותו שאלה אחרי שקרא, או לכל הפחות הסכים, לרצח ילדים. מי אנו ומה חלקנו, שחיינו לדידו "חיי הפקרות". מה תפקידנו אם לא להמשיך ולתמוך בו ובאספסוף המוסת שהוא עומד בראשו, לתמוך ולשתוק.

בואו נחזור רגע לאברהם אבינו, אבי האומה, המונותיאיסט הראשון. האיש שנתן את אשתו למשכב למלך פרעה אחרי שאמר שהיא אחותו, האיש שהיה מוכן לשחוט את בנו בשמחה, האיש שגירש את בנו השני ואת אם בנו אל המדבר וגזר עליהם מוות. אכן, מופת מוסרי. אבל אפילו אברהם אבינו, חוששתני, היה מתבייש לו היו משווים אותו לרב ליאור. אלא שאת אברהם אבינו אף אחד לא שואל ואת הרב ליאור, לדאבוננו, כן.

למעשה, כשחושבים על הרב ליאור עוד קצת מבינים עד מה רבים צניעותו ונועם הליכותיו. הרי יכול היה כבודו להשוות את עצמו אפילו לאלוהים בכבודו ובעצמו בלי שום בעיה - שהרי ידוע שדברי הרב הם דברי אלוהים חיים. הוא עצמו אמר שחקירתו היא "ביזוי כבוד התורה". זה לא הוא, אתם מבינים, זו תורתנו הקדושה. מעצמו ומכבודו לא אכפת לו כלל ועיקר, מה פתאום. עד כדי כך צנוע הוא כבוד הרב.

לגבי הרב השני, יעקב יוסף, אין לי הרבה מה לומר. אפילו אביו, מר"ן, כינה אותו טיפש, ומי אני שאתווכח עם מר"ן. מה גם ששום דבר בהתנהלותו של יוסף ג'וניור לא גורם לי לחשוב עליו אחרת מאביו. האמת, הוא די מצחיק אותי. השבוע, בהפגנת התמיכה בו, אמר יוסף: "יש אנשים שרוצים לפצל את הגשר שבין שני העמים - הדתי והחילוני". כבר הרבה זמן לא ראיתי כזה חוסר במודעות עצמית.

ב. הרבה יותר מטריד אותי, אני מודה, הוא הח"כ'לה הידוע בכינויו כצ'לה. עוד גאון. גם הוא, כמו מורו ורבו ליאור, מומחה בעל שם עולמי בשואה: לפני שנה וחצי ככה, אמר ח"כ'לה-כצ'לה שכשהוא רואה "ארץ נהדרת" הוא מבין איך שחטו את משפחתו בשואה. אפילו את נשיא ארצות-הברית, אובמה, כינה "אנטישמי". כנראה נסתרת מבינתו העובדה שבזכות ארצות-הברית אנחנו חיים פה, ושארצות-הברית, יחד עם רוסיה, ניצחו את הנאצים, כלומר את "ארץ נהדרת", ושבזכותה קמה המדינה שכצ'לה עושה את מרב יכולתו להרוס.

השבוע הבטיח ח"כ'לה-כצ'לה ש"הפשע הזה והרשע הזה שעשו למורנו ורבנו מרן הרב ליאור לא יעבור בשתיקה, ובבוא היום נבוא איתם חשבון... עצם המעשה הוא דבר פשע נוראי... אנחנו ננצח, ובגדול. כל אותם אלו שעושים את המעשים הנפשעים הללו כביכול בשם החוק ייתנו את הדין".

זו לא הפעם הראשונה שבה הוא נוקט איום משפטי. כבר לפני שנה וחצי הבטיח כי "יבוא יום ואנחנו נהיה בשלטון, שהמדינה תהיה מנוהלת בידי גורמים נכונים, וכל מי שעשה מרשעות לצון יועמד לדין באופן רטרואקטיבי". ממש אביר שלטון החוק.

ג. זה לא מטריד אותי כי במדינה מתוקנת היו שוללים ממנו את תוארו ומעיפים אותו לכל הרוחות מבית הנבחרים. זה מטריד אותי כי אני יודע שהוא צודק. יום יבוא והוא יהיה בשלטון. יום יבוא והוא יבוא איתנו חשבון. ואגב, היום הזה הוא היום. הרי כצ'לה בשלטון וכצ'לה וחבריו באים איתנו חשבון כל הזמן. למעשה, כל מה שהם עושים זה לבוא חשבון. דבר אחד קונסטרוקטיבי הם לא עשו, מלבד התנחלויות. כל יום והחוק הגזעני שלו, כל יום ועוד הפרשה רירית על הדמוקרטיה. כל יום עם ועדת החקירה שלו, כל יום והפוגרום הקטן שלו.

כן, כי חסידי ליאור/יוסף/יעקב כץ אוהבים למנף את הפגנות התמיכה שלהם בתורה לוונדליזם - פה שרפו גשר, שם הבעירו צמיגים, שם פחי זבל, שם השחיתו מכוניות - גם לשוטרים הם נתנו יחס חם, זרקו עליהם אבנים וקראו להם נאצים (אחרי הכול, לכל אחד מהם תואר שני בחקר השואה), אבל, ובעיקר מינפו לעשיית שפטים בערבים שאיתרע מזלם לעבור בסביבה. הערבים הם רק מנה ראשונה, חברים. אתם הבאים בתור. כי אחרי יוצרי ארץ נהדרת יבוא תור צופי ארץ נהדרת.

אני לא מודאג, אין לי טלוויזיה בבית, אבל כשיבואו לקחת אתכם אני מבטיח לכתוב על זה טור. כשיבואו לקחת אותי, אם יבואו, דעו לכם שאני לא מצפה מכם לשום דבר מעבר להפניית הראש הצדה. בזה, בהפניית הראש הצדה, אנחנו ממש טובים. אחרי הכול, שנים שאנחנו מתאמנים בזה.

ד. האמת היא שבכלל רציתי לכתוב על משהו אחר וקצת נסחפתי. רציתי למתוח קו בין ההקצנה הפוליטית ימינה של הדתיים לבין הפוריטניות שלהם, קו שהולך ונעשה עבה וגס. לפני משהו כמו שבועיים, במסגרת אירועי שבוע הספר בכנסת, יצא ח"כ הרב ישראל אייכלר מכנס בעקבות הופעה של להקת ילדות ששרו. חלקן, רחמנא לצלן, לבשו שרוולים קצרים.

עכשיו, אני לא מטיל ספק, ולו הקל שבקלים, באמונתו של אייכלר או במידותיו האישיות. ובכל זאת, איך הייתם מגדירים אותי, או כל חילוני אחר, אילו הייתי מכריז בפועל שילדות קטנות ששרות מדליקות אותי מינית? אני לא אמרתי פדופיל, אל תכניסו לי מילים לפה.

ואיך הייתם מגדירים אותי, או כל חילוני אחר, שאפילו מראה של קצה מרפק נשי היה מוציא אותו משיווי משקל? אני לא אמרתי סוטה מין, בבקשה אל תכניסו לי מילים לפה. ואיך הייתם מגדירים אותי, או כל חילוני אחר, שלא היה מסכים ללחוץ יד של אישה בשל חשש להזדקרות אתם יודעים מה? אני לא אמרתי שטוף זימה, אל תכניסו לי מילים לפה.

ולא רק קול באישה - או מרפק, או שיער או נסיעה באוטובוס - ערווה. גם קול בהומואים. הראל סקעת הוא הומו מוצהר שנבחר להופיע בכנס של השירות הלאומי. רבנים ופעילי ימין הזדעזעו. זה יפגע בבנות, הם אמרו. איך הייתם מגדירים אותי, או כל חילוני אחר, שלא היה מסכים להיות באותו אולם עם הומו? אני לא אמרתי הומופוב, בבקשה תפסיקו להכניס לי מילים לפה.

ה. הדוגמאות רבות, רבות מספור, אבל המסקנה הנשקפת מהן אחת: פוריטניות וחשיכה מינית הולכות יד ביד, שלא לומר בחיבוק צמוד, עם שנאה, עם אטימות, עם אלימות ועם גזענות. הסיבה אחת גם היא: קיצוניות מהסוגים הנ"ל מסרבת לראות באחר בן אדם. אישה היא שום דבר מלבד כלי להלהטת היצר. חצי מהחודש היא טמאה כג'וק. ערבי הוא שום דבר מלבד אויב. הומו הוא כלום מלבד זוהמה וטינופת.

השבוע נכנע ראש עיריית ירושלים, החילוני ניר ברקת, לחרדים, ולא מינה את רחל עזריה לסגניתו. מה פשעה ומה חטאה מלבד היותה אישה (דתייה, אגב)? שנלחמה נגד ההפרדה בין נשים וגברים באוטובוסים. זה הספיק להם.

ככל שהדתיים הולכים ונהיים יותר ימניים הם נהיים יותר אובססיביים לגבי נשים ומין. ככל שהם נהיים יותר ימניים הם מרימים את המחיצה ביניהם ובין העולם. אני לא טוען, חלילה, שכל הדתיים הם כאלה, אבל אני בהחלט טוען שחלק גדול מהרבנים שלהם כאלה. עובדה. ואחר כך הם עוד מעיזים לטעון שאנחנו עגלה ריקה, עבדים לתשוקותינו, ושאר מרעין בישין.

דרור פויר
 דרור פויר

הרהור

הערבים הם רק מנה ראשונה, חברים. אתם הבאים בתור. כי אחרי יוצרי ארץ נהדרת יבוא תור צופי ארץ נהדרת