פוליטיקאי בכיר במצרים: "השואה - שקר; אנה פרנק - זיוף"

אומר סגן יו"ר מפלגת הוואפד, מפלגה ליברלית חילונית, שבכל זאת תרוץ עם האחים המוסלמים לבחירות ■ מנהיג אחר בוואפד: רוב המצרים חושבים שהשואה לא התרחשה

מפלגת האחים המוסלמים היא אולי הבסיס העיקרי לחששות בישראל ובמדינות מערביות אחרות, שהמשטר הבא במצרים יהיה גרוע ממשטר מובארק. אבל התבטאויות אנטישמיות בוטות של בכיר מפלגת הוואפד, שנחשבת גוף ליברלי חילוני חשוב במצרים, מצביעות על מציאות שבה "האחים" אינם הגורם היחידי שצריך לעורר אי נוחות בישראל.

הבכיר, אחמד אז אל ערב, סגן יו"ר הוואפד ויו"ר ועדת יחסי החוץ של המפלגה, אמר בראיון ל"וושינגטון טיימס", שמתפרסם היום (ד'), שהשואה היא "שקר"; ש"יומנה של אנה פרנק" אינו אלא "זיוף"; ושפיגועי 11 בספטמבר 2001 היו עבודה של המוסד ושל סוכנות הביון המרכזית. אבל בנשימה אחת הוא מוסיף, כי "אין שום סיכוי שמצרים תבטל את הסכם השלום ישראל".

אז אל ערב, שרואיין בבודפשט, ב"וועידה לדמוקרטיה וזכויות אדם" אמר, כי לא ייתכן שהושמדו שישה מיליון יהודים: "תחת הכיבוש הנאצי חיו 2.4 מיליון יהודים. אם הם כולם הושמדו, מהיכן נלקחו 3.6 מיליון היהודים האחרים?".

הפוליטיקאי המצרי אומר, שמקובל עליו שהנאצים הרגו "מאות אלפי יהודים... אבל תאי גז? סיפורים שהנאצים פשטו עורם של יהודים בעודם בחיים? הכל מצוץ מהאצבע". "זו בושה וחרפה שבמערב, ערש הליברליות, יש חוקים שמפלילים כל דיון בעובדות היסטוריות", הוא הכריז. "'שישה מיליון' הם פרה קדושה".

אז אל ערב אומר, כי למד על "יומנה של אנה פרנק" בהיותו דוקטוראנט בסטוקהולם. "אני יכול להישבע באלוהים שזה זיוף", הוא אומר. "הילדה היתה שם, אבל הזכרונות שלה הם זיוף".

אמר ברגיסי, לשעבר מנהיג חטיבת הצעירים בוואפד, אמר ל"וושינגטון טיימס", כי לאז אל ערב עצמו אין בסיס פוליטי רחב במצרים, ואפילו לא במפלגתו שלו, אך השקפותיו על השואה מקובלות על רבים במדינה.

"השואה לא אירעה מעולם"

"הרוב המכריע של תושבי מצרים סבור שהשואה לא אירעה מעולם", טען ברגיסי. "העובדה שמעמדו של אז אל ערב בהירארכיה של המפלגה לא חולל שום התנגדות מלמדת משהו על האופי הקומי של הפוליטיקה במצרים".

מפלגת הוואפד החדשה היא למעשה המשכה של מפלגת הוואפד שהיתה כוח ליברלי חשוב במצרים בשנות ה-20 במאה שעברה ושפורקה במהפכת 1952, שהעלתה את גמאל עבד אל נאצר לשלטון. היא קמה לתחיה ב-1983, כחלק מרפורמה שנועדה לאפשר קיומן של מפלגות אופוזיציה סמליות. בעקבות נפילת חוסני מובארק, במהפכת תחריר, השנה, הוזמנו מפלגות האופוזיציה, ובכללן וואפד, להשתתף ב"דיאלוג" לקראת הקמתה של מערכת שלטונית חדשה. למפלגה מצע ליברלי חילוני, אך היא חברה לאחים המוסלמיים ותרוץ יחד עם תנועה זו ב-16 מחוזות בחירה בבחירות לפרלמנט בספטמבר.

בראיון תקף אל אל ערב את נשיא איראן, מחמוד אחמדיניג'אד, אף הוא מכחיש שואה ידוע: "אחמדיניג'אד הוא טיפוס מתועב, כך שכל מה שהוא אומר משמש מטרה לביקורת. מה שאחמדיניג'אד אומר על השואה הוא נכון, אך הוא אינו אומר את הדברים מפני שהם נכונים. הוא אומר אותם בגלל שנאתו למדינת ישראל".

"אוסמה בין לאדן לא עמד מאחורי פיגוע ה-11 בספטמבר"

בחלק אחר של הראיון אמר אז אל ערב, כי אוסמה בין לאדן לא עמד מאחורי הפיגועים ב-11 בספטמבר 2011 בארה"ב. "לא היו לו היכולת או הידע לעשות זאת", הוא אמר. "לו היתה לו היכולת, מטוס אחד שהיה מתרסק על הכנסת היה משפיע הרבה יותר".

בתשובה לשאלה מי היה אפוא אחראי לפיגועי 11 בספטמבר, אמר הפוליטיקאי המצרי: "סוכנות הביון המרכזית, המוסד והקומפלקס הצבאי-תעשייתי בארה"ב".

למרות התבטאויותיו האנטישמיות אמר אז אל ערב, כי "אין כל סיכוי" שמצרים תבטל את הסכם השלום עם ישראל. "מצרים לא תצא למלחמה אלא אם כן היא תותקף", אמר.

הוא טען עוד, כי במהלך הפלישה האמריקנית לעיראק, "חיילים אמריקניים יהודים עם אזרחות ישראלית כפולה, גנבו פריטי עתיקות" מאתרים היסטוריים שנשמרו בהם שרידים מתקופת גלות בבל. לדבריו, פריטים אלה חזרו ונטמנו בירושלים כדי לחזק את טענות היהודים לנוכחותם בעיר משכבר הימים.

"לא מדובר בשוד קברים שנועד למכור את השלל בשוק השחור", אמר אז אל ערב. "היהודים לקחו את הפריטים העתיקים כדי לטמון אותם מתחת למסגד אל אקצה מתוך כוונה שכאשר הם ייתגלו, יוכלו היהודים לטעון ששם היה בית המקדש.

אך בה בעת אומר הפוליטיקאי, כי לדעתו בית המקדש אכן היה קיים בירושלים וכי ליהודים בישראל מגיע לחיות בארצם. "היהודים שם, לטוב או לרע", הוא אומר. "כבן אדם אינך יכול לחשוב על השמדת שישה מיליון, או חמישה מיליון יהודים. זה טירוף".