שוק הסמארטפונים בארה"ב: אנדרואיד וסמסונג שולטים

ניתוח שוק לפברואר-מאי: 24.8% מהסמארטפונים הם מתוצרת סמסונג ■ במקום הרביעי האייפון של אפל עם נתח שוק של 8.7% בלבד ■ האייפד אחראי ל-1% מהגלישה העולמית באינטרנט

בתחום הרשתות החברתיות גוגל עוד בחיתוליה עם גוגל פלוס ועם עבר לא מרשים במיוחד, בלשון המעטה. לעומת זאת בשוק הצפוף והתחרותי עוד יותר של מערכות ההפעלה לסמארטפונים (טלפונים ניידים חכמים), גוגל כבר נמצאת בראש הפירמידה.

חברת המחקר קומסקור פרסמה אמש את נתוני פלח שוק הסמארטפונים ומערכות ההפעלה שלהם בארה"ב לחודשים שבין פברואר למאי של השנה הנוכחית. על פי הנתונים, מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, רשמה גידול של 5.1% לסך הכול של 38.1% בנתח שוק של מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים. מערכת ההפעלה של האייפון, iOS רשמה גידול של 1.4% וכעת נמצאת ב-26.6% מכלל הטלפונים החכמים בארה"ב.

חשוב לציין שבהשוואה ליצרני סמארטפונים מתחרים, האייפון הוא הטלפון היחיד המבוסס על מערכת ההפעלה iOS של אפל, בעוד אנדרואיד נמצאת בעשרות מכשירים של יצרניות אחרות. מהנתונים של קומסקור ניתן לראות שמבחינת פלח שוק המכשירים החכמים, מכשיריה של סמסונג (שרובם ככולם מבוססים על אנדרואיד) נמצאים בראש הטבלה עם נתח שוק של 24.8% מכלל הטלפונים החכמים בארה"ב.

במקום השני נמצאת LG, עם נתח שוק של 21.1% ומוטורולה במקום השלישי עם 15.1% אחרי ירידה של 1% בתקופה המדוברת. כאמור, האייפון במקום הרביעי עם צמיחה של 1.2% ונתח שוק של 8.7% ובמקום האחרון המכשירים החכמים של RIM, הבלקברי, שממשיכה לצנוח באופן שיטתי בתקופה האחרונה וכעת תופסת נתח של 8.1% בשוק הסמארטפונים בארה"ב.

בתחום מחשבי הלוח (טאבלטים) באפל יכולים להיות הרבה יותר מרוצים. על פי נתונים שפרסמה חברת המחקר Net Market share כ-1% מכלל הגלישה באינטרנט בכל העולם מתבצעת באמצעות מחשב הלוח של אפל, האייפד (על שני דורותיו). נתון מדהים בהחלט שמפתיע אפילו יותר כאשר מסתכלים רק על ארה"ב, שם הגלישה באינטרנט המתבצעת באמצעות האייפד קופצת ל-2.1% ביחס לכל אמצעי גלישה אחר (טלפון חכם, מחשביםנייחים/ניידים וכד'). כל זאת ממכשיר שנמצא בשוק פחות מ-14 חודשים.