בזק הפחיתה את מחירי התשתיות בחבילות האינטרנט

המאבק של ספקיות האינטרנט הצליח: ‎‎משרד התקשורת הורה לבזק להשוות את המחירים שבהם היא מוכרת את התשתית ללקוחות - לאלה שבהם היא מוכרת לספקיות‏

‎‎המאבק של ספקיות האינטרנט הצליח, ובזק הודיעה היום (ד') על הפחתת מחירי התשתית שלה לספקיות האינטרנט במסגרת החבילות (באנדלים) שהיא מוכרת.

בעקבות התערבותו של משרד התקשורת והלחץ התקשורתי שהופעל על המשרד ועל בזק, הודיעה אתמול (ג') מנכ"ל בזק, אבי גבאי, למנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, כי החברה תוזיל את מחירי התשתיות במבצעים שלה, כך שלא תפלה בין המחיר שבו היא מוכרת ללקוחות לבין המחירים שבהם היא מוכרת לספקיות האינטרנט.

‏כזכור, המחיר שבו בזק מכרה את תשתיותיה לספקיות היה גבוה יותר מהמחיר שבו מכרה אותן ללקוחות שלה. מדובר בהפרת רישיון ברורה שהמשרד הגיב עליה בצורה מינורית, ובסופו של דבר חייב את בזק להפסיק את האפליה ולנקוט מדיניות מחירים שתעמוד ביסוד ההסכמה להעניק לה היתר למכור חבילות, מדיניות שבה מחיר כל מרכיב בחבילה יהיה זהה למחירו מחוץ לחבילה.

‏כאמור, אתמול הודיעה בזק כי היא מקבלת את הדרישה, והיום היא פירסמה הודעה לעיתונות שבה היא "מדגישה" את העובדה שהוזילה מחירים.

בהודעה מציינת החברה כי תציע מסלולי באנדל הכוללים תשתית וספק אינטרנט במחיר מוזל. כך למשל, מחיר באנדל לגלישה במהירות 2.5 מגה יעמוד על 69 שקל, ואילו מחירו של באנדל במהירות גלישה 10 מגה (על גבי רשת ה-‏NGN‏) יעמוד על 98 שקל.

‏רן גוראון, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל השיווק של בזק, מסר: "בזק ממשיכה להוריד את מחירי תשתית האינטרנט, והפחתת המחירים משמעותית יותר במהירויות הגלישה על רשת ה-‏NGN‏, זאת במטרה לעודד לקוחות חדשים להצטרף לרשת החדשה".

‏מ‏-012 סמייל נמסר בתגובה: "אנו מברכים על התערבותו של משרד התקשורת שהביא את בזק להוזיל את המחירים של תשתיות האינטרנט במונופול, על מנת לאפשר תחרות משוכללת בשוק שממנה ייהנו הצרכנים".‏‎‎‏