הערוצים החדשים ב-DTT ימומנו ע"י פרסום בלבד

חילוקי דעות נתגלעו לגבי היקף התכנים החינוכיים שישודרו בחינוכית לקראת עלייתה ל-DTT

חילוקי דעות בין משרדי האוצר והתקשורת לבין הטלוויזיה החינוכית סביב חוק ה-DTT. ל"גלובס" נודע כי משרדי הממשלה מבקשים לקבוע היקף מוגדר של תכנים חינוכיים אשר מיועדים לילדים ולנוער שישודרו בערוץ, וזאת לטובת העלאתו לפלטפורמה הדיגיטלית.

לעומת זאת, בטלוויזיה החינוכית מבקשים להסתפק בקביעה כי "הרוב המוחלט" צריך להיות כזה, ללא הגדרת כמות מדויקת.

על-פי טיוטת החוק הראשונית, על מנת להוסיף את החינוכית (ערוץ 23) למערך עידן+, על החינוכית לקבל על עצמה מחויבות שתקבע כי 95% מתכניה יהיו חינוכיים לימודיים. אולם במסגרת הדיונים בוועדת השרים לחקיקה, הוחלט כי המינוח שייקבע יהיה "הרוב המוחלט", ושר החינוך יקבע את מהותו.

במקרה כזה עשויה הטלוויזיה החינוכית לשדר רק 51% מתכניה לטובת צרכים לימודיים לילדים ולבני-נוער, מה שעשוי להפוך אותה לערוץ ברודקאסט לכל דבר.

החינוכית מבקשת לשמור על מינוח זה. כעת מנסים הצוותים המקצועיים באוצר ובתקשורת לקבוע כי השיעור שייקבע בחוק יעמוד על 70% לפחות.

בתוך כך, נקבע אופיים של הערוצים הנוספים שהחוק יתיר להעלותם על ה-DTT. כפי שנחשף ב"גלובס", הערוצים המדוברים היו אמורים להיות ערוצים בתשלום נוסף, שיועברו לציבור באמצעות השידור הדיגיטלי. ואולם הוחלט כי הערוצים המדוברים - שיתווספו לערוצי הברודקאסט, הערוצים הייעודיים ולערוצים הציבוריים - יהיו ערוצי נישה שימומנו על-ידי פרסומות בלבד ולא יהיו כרוכים בתשלום נוסף.

מנהלת הטלוויזיה החינוכית, דלית שטאובר, מסרה, כי "הטלוויזיה החינוכית תמימת-דעים עם עמדתו של שר החינוך, כפי שהציג אותה בדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, ולפיה שידורי החינוכית יהיו ברובם המוחלט שידורים חינוכיים".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי "מדובר בתזכיר חקיקה בלבד, ועוד ייערכו בו שינויים".