גורמים בערוץ 10: המעבר לירושלים יעלה יותר מהמתוכנן

זאת עקב קשיים בהיערכות למעבר לאולפני הבירה ■ האומדן הראשוני עמד על 30 מיליון שקל

קשיים טכניים נמצאו במהלך הבדיקות ההנדסיות שמבצע ערוץ 10 לקראת המעבר של חדשות ערוץ 10 לאולפני הבירה בירושלים.

ל"גלובס" נודע כי גורמים בערוץ הבהירו כי על-פי התמונה המצטיירת, עשוי המעבר כולו לעלות הרבה יותר מההערכה הראשונית, שעמדה על כ-30 מיליון שקל, זאת לאור התאמת המבנה ב-JCS לצרכי הערוץ.

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10 תהיה מחויבת על-פי חוק להיות משודרת מירושלים החל מסוף השנה הנוכחית. לצורך המהלך ערוץ 10 נערך להעברת כל חברת החדשות לבירה, ותחילה אף ביקש לעבור לתחומי הכפר אבו גוש.

ואולם, כפי שנחשף ב"גלובס", התערבות של בעל מניות הערוץ רון לאודר, שהוא גם בעלי JCS, הובילה להחלטה משותפת עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת להעביר את החדשות ללב הבירה.

השלוחה של ערוץ 10 בירושלים משדרת כיום מאולפני JCS, והבדיקות ההנדסיות, שנמצאות בראשיתן, בוחנות את הרחבת השטח שחוכרת החברה שם היום לצרכים של העברת החברה כולה.

בתוך כך, נמשך מאבקם המשפטי של עובדי החברה שמסרבים לעבור, ובכללם בכירים בערוץ כמו ירון לונדון, מוטי קירשנבאום ועורך תוכניתם אבי אלקלעי, שהודיעו כי יעזבו את עבודתם לו יידרשו לשדר מירושלים.

ב-JCS, סירבו להגיב.

מערוץ 10 נמסר כי "בימים אלה נבחנים האספקטים ההנדסיים הכרוכים במעבר לירושלים, ובכל מקרה עסקת המעבר תתבצע עם JCS כפי שהוחלט ותוכנן".