הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכללי האתיקה נגד "גלי ישראל"

זאת עקב ראיון של שדרן התחנה עם בתו בת ה-12 של עו"ד שי ניצן, המשנה לפרקליט המדינה

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה של כללי האתיקה נגד תחנת הרדיו האזורית "גלי ישראל", בעקבות ראיון של שדרן התחנה עם בתו בת ה-12 של עו"ד שי ניצן, המשנה לפרקליט המדינה.

בזמן שהמדינה סערה בשבוע לאחר שהרב דב ליאור נעצר בעקבות תמיכתו בספר תורת המלך הקורא לרצח לא יהודים, התקשר שדרן התחנה מנחם טוקר לביתו של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, במהלך שידור חי. במקום ניצן שלא שהה בארץ באותו היום, ענתה לטלפון בתו של ניצן.

במהלך השיחה בין השניים, שהועלתה מאוחר יותר לאתר האינטרנט של התחנה, שאל טוקר את בתו של ניצן שאלות הנוגעות לאופיו של אביה, הלך הרוח בבית בעקבות התקפת הימין עליו וכו'.

לאחר השידור פנו שתי חברות מועצה הרשות השנייה, ד"ר עליזה לביא ודליה זליקוביץ', ליו"ר מועצת הרשות השנייה, אילן אבישר, בדרישה כי הנושא ייבדק. "אבקשך להורות על בדיקה דחופה של הנושא", כתבה לביא לאבישר, "אני מזועזעת מהתנהגות השדרן מנחם טוקר ומהקלות הבלתי נסבלת של התנהגותו. בימים אלה של ראשית הקיץ, כשהילדים בבתים במשך כל שעות היום, ראוי לשוב ולהזכיר את גבולות האתיקה של השידור".

מאז הראיון הגיעו מספר תלונות לרשות השנייה בעניין שיחת הטלפון. היום (ד') החליטה הרשות השנייה כי הנושא יטופל כהפרה לכאורה של כללי האתיקה, אשר מחייב את התחנה מכוח סעיף 35 לכתב הזיכיון של התחנה.

בשיחה עם "גלובס" היום אמרה ד"ר לביא כי היא מאוד שמחה על ההחלטה לפתוח הליך של הפרה לכאורה נגד תחנת "גלי ישראל". "בדיוק בהקשר זה", הוסיפה לביא, "בתחילת חודש אוגוסט אנחנו נקיים כנס בנושא 'אחריות הורית', שבו נעסוק באופן שבו קטינים מוצגים בתקשורת ובאחריות של הוריהם לצריכת הטלוויזיה והרדיו. ההורים צריכים להבין שהאחריות היא גם עליהם ולא רק על הרגולטור".

בתגובה לדברים אמר מנכ"ל "גלי ישראל", ישראל פריד, ל"גלובס": "לצערי, רשת ב' וירון דקל לא חרגו ממנהגם וערכו את האייטם שהיה ברדיו 'גלי ישראל' בצורה שמתאימה לאג'נדה שלהם. כל מי ששמע את הקטע במלואו מבין שמדובר במהומה רבה על לא מהומה. אני בטוח שהרשות השנייה תגיע לאותה מסקנה".

בהתייחס לתגובת פריד נמסר מרשות השידור: "הפוסל במומו פוסל. 'גלי ישראל' חרגה מכללי האתיקה העיתונאית ועברה על החוק שמגן על פרטיות קטינים. הביקורת ברשת ב' הייתה על דברים שנשמעו בתחנה ולא היה מקום לשידורם. בנוסף, השדר מ'גלי ישראל' עלה לשידור בתכניתו של ירון דקל 'הכול דיבורים' כדי להגיב, ואף הסכים עם חלק הארי של הביקורת שנשמעה".