המלצה חמה: תוך שנה יזנקו מניות פלוריסטם ב-466%

מחיר היעד ל-12 החודשים הקרובים הוזנק ל-17 דולר לעומת כ-3 דולר היום ■ "פלוריסטם תהיה אינטל, ותאי ה-PLX יהיו המיקרו-ציפ" ■ ההמלצה - על רקע ההסכם עם יונייטד ת'רפיוטיקס

מניית פלוריסטם זוכה היום להמלצת "קנייה" אגרסיבית וחזרה על מחיר יעד ל-10 דולר עד סוף השנה בעוד שמחיר היעד ל-12 החודשים הבאים מוקפץ ל-17 דולר. מחירי היעד שמעניק לפלוריסטם האנליסט ריי דירקס, שהיה בעבר אנליסט בכיר בגולדמן זאקס ומאז הקים חברה על שמו, משקפים פרמייה של 263% ושל 515% ביחס למחיר בו סגרה המניה ביום ה' האחרון שהיה 2.76 דולר, (היום עולה המניה ל-3 דולר, כך שהפרמיה הנוכחית הינה 466%).

דירקס, שהיה בעבר אנליסט בכיר בגולדמן זאקס ומאז הקים חברה על שמו, אחראי במידה רבה לזינוק שרשמה מניית פלוריסטם בתחילת השנה.

דירקס כותב באנליזה כי "למעשה, פלוריסטם הודיעה הודעה חשובה מאד באמת ב-20 ביוני, אך היא עשתה זאת בשבוע שהיה חלש בשוק כולו, כך שמנייתה עדיין נסחרת במחיר חסר. פלוריסטם הודיעה כי נכנסה להסכם רישוי ומיסחור בלעדי עם חברת יונייטד ת'רפיוטיקס (סימול: UTHR) ששווי השוק שלה עומד על 3.2 מיליארד דולר, כך שהאחרונה תשתמש בתאי הגזע המופקים משיליות (PLX, placental eXpanded cells) לשם פיתוח ומיסחור של מוצר מבוסס תאים המיועד לטיפול במחלת ריאות (Pulmonary Hypertension)".

במסגרת ההסכם יונייטד ת'רפיוטיקס תשלם לפלוריסטם מיקדמה של 4 מיליון דולר. פלוריסטם זכאית גם לתשלומים נוספים על פי אבני הדרך השונות שצפויים להסתכם ב-55 מיליון דולר, כמו גם החזר הוצאות על עלויות הפיתוח והפעילות הקלינית. המשמעות היא שיונייטד תישא בכל ההוצאות הכרוכות בניהול הניסוים הקליניים למוצר ולאחר מכן לפעול למיסחורו במחיר שיעלה על העלויות של פלוריסטם. בנוסף תשלם יונייטד תמלוגים ספציפיים שיהוו אחוז מסויים מהרווח הגולמי שינבע מפיתוח המוצר.

דירקס אומר עוד "הייתי נוכח במצגת האחרונה של פלוריסטם ואני מאמין שמה שהשוק מפספס הוא שמעבר לכך שזוהי עסקה יפה לפלוריסטם, זה את מה שהעסקה הזו מייצגת, במיוחד לחברות אחרות שרוצות למלא את צנרת המחקר והפיתוח שלהן, וזה חשוב".

"אני מאמין כי קווי המיתאר והמבנה הבסיסי של העסקה יאפשרו לפלוריסטם לחזור הרבה פעמים על סוג זה של עסקה גם עם מוצרים אחרים הנשענים על תאי גזע מסוג PLX בדומה למה שעשתה חברת אינטל עם המותג "Intel inside". על פי האנלוגיה הזו פלוריסטם תהיה אינטל ותאי ה-PLX יהיו המיקרו ציפ לשוק הריפוי באמצעות תאים.