בעקבות הנוסע המתמיד: שירות ניהול לחברי מועדוני תיירות

superfly מציעה פלטפורמה שעוזרת למשתמשים לנהל ביעילות את נקודות הנוסע המתמיד שצברו בטיסות, להחליט עם מי לטוס, איפה לשכור רכב ואיזה בתי מלון לשהות

לא כולנו יכולים להיות ג'ורג' קלוני. לא מבחינת המראה, לא מבחינת הצ'ארם וגם לא ברמת המשחק. מי שעקב אחר הדמות שגילם בסרט "תלוי באוויר", הבין שגם האובססיביות שבאיסוף מיילים דרך חברות תעופה ברחבי העולם אינה נחלת הכלל. לא כולנו מצליחים לעקוב באדיקות כזו אחר נקודות הנוסע המתמיד שלנו, כדי להבין איך לנצל אותן בצורה הטובה ביותר. את הבעיה הזו מנסה לפתור חברת הסטארט-אפ הישראלית Superfly.

את החברה הקימו ב-2010 יונתן מאירי (מנכ"ל) וצביקי כהן (סמנכ"ל טכנולוגיות), כפלטפורמה שאמורה לעזור לחברי מועדונים שונים בתחום התיירות לנצל בצורה מיטבית את הנקודות שהם צוברים בטיסות וברשתות השכרת רכב ובתי מלון.

עוד לפני Superfly, הרזומה של מאירי (36) כולל 4 שנים ב-eBay, לצד עבר עשיר בתחום התיירות, בין היתר בחברת Worldmate המפעילה אפליקציה סלולרית לסנכרון לוח טיסות ומלונות, ובחברת Rearden Commerce, שמספקת בין היתר פתרונות בתחום התיירות. הרעיון להקמת Superfly עלה בראשו של מאירי כתוצאה מתסכול אישי. "אחרי שעזבתי את Worldmate, רציתי לסדר לעצמי את נקודות הטיסה, כי טסתי הרבה במסגרת התפקיד", מספר מאירי. "רשמתי בצד את היוזר והסיסמה שלי בכל מיני חברות, הכנסתי את זה לאקסל וציפיתי לטוב - בכל זאת, אני בא מהתחום. אבל חישוב מהיר שעשיתי גילה שאיבדתי 40,000 נקודות בחברת דלתא - פשוט בגלל שלא השתמשתי בהן בזמן".

מאירי לא לבד. על-פי נתוני החברה, יש כיום כ-20 טריליון נקודות רשומות בחברות תעופה שאובדות בשל חוסר מימוש - שווי של 500-800 מיליארד דולר. לכן החליטו מאירי וכהן להקים חברה שתעזור למשתמשים לנהל בצורה יעילה את המיילים שלהם, ולהחליט באיזו חברה משתלם להם לטוס.

את עיקר הפרסום קיבלו מאירי וכהן כשהתמודדו אשתקד בתחרות Techcrunch Disrupt של בלוג הטכנולוגיה טק קראנץ'. הם אמנם לא זכו (מאירי: "הגענו לשם עם 40 אלף דולר בבנק, לעומת סטארט-אפים שמגיעים אחרי גיוסים של כמה מיליונים"), אבל נהנו מהתהילה שכרוכה בעובדה שהם נמנים עם 40 הסטארט-אפים הפיינליסטים.

מאירי מספר כי הופתע מהפופולריות הוויראלית של השירות, שהושק לפני חודש וחצי. "ציפינו שהמערכת תנהל 100 מיליון מיילים עד סוף הרבעון השני, אבל עברנו את ה-300 מיליון מיילים". עד כה גייסה superfly כחצי מיליון דולר מגיגי לוי, לשעבר מנכ"ל 888; יובל טל ומשקיעים פרטיים. מאירי וכהן מתכננים להשיק גם מנוע השוואת מחירי טיסות, שיצטרף לפלטפורמת ניהול נקודות הנוסע המתמיד של superfly.

* מה המודל הכספי?

מאירי: "נעזור למשתמשים להחליט איפה כדאי להם לקנות כרטיס טיסה ואיזה כרטיס אשראי שווה להם יותר להחזיק. על כל הפניה כזו - שתבוסס על קריטריונים פרסונליים לפי כל משתמש ומשתמש - נקבל עמלה מחברת התעופה או מחברת האשראי. כנ"ל לגבי הפניית גולשים לאתרי רכישת כרטיסים".