הטיפ היומי: ענקית אינטרנט אמריקנית שתזנק ב-16%

מחלקת המחקר של מריל לינץ' מצמידה למניית eBay המלצת "קנייה" במחיר יעד של 38 דולר למניה

חברת eBay מספקת פלטפורמת מסחר מקוונת עבור מגוון רחב של מוצרים ושירותים בשיטה של מכרזים או מחיר קבוע, ומפגישה דרכה מוכרים וקונים מכל רחבי העולם. כן מפעילה החברה את שירות התשלומים המקוון המוביל PayPal. מאז תחילת השנה רכשה אי-ביי את חברת שירותי המסחר המקוונים GSI תמורת 2.4 מיליארד דולר, ומכרה את חלקה בחברת שירותי השיחות Skype למיקרוסופט תמורת 1.4 מיליארד דולר.

אי-ביי היא לטעמנו בחירה דפנסיבית בתחום המסחר המקוון, עם מכפיל רווח אטרקטיבי של 14 לרווחי 2012. הערכתנו נתמכת בין השאר בהסרת עננת רגולציית Durbin (הנוגעת לעמלות צולבות ולניתוב) שריחפה לאחרונה מעל החברה, ובשיפור ביצועי פלטפורמת המסחר שלה (Marketplace).

בשבוע שעבר ניתן היה להבין מהנחיית הבנק הפדרלי, שתיקון Durbin לא יחול על אמצעי תשלום אלטרנטיביים כמו PayPal, מה שמסיר חשש מלחץ על הכנסות החברה הבת. בנוסף, אנו חוזים צמיחה בפעילות ה-Marketplace (היקף המכירות הכולל של מוצרים עלה ב-13% ברבעון השני לעומת המקביל). בהקשר זה, נציין כי חוויית הרכישה והגלישה באתר השתפרה מאוד.

העובדה שעסקת GSI תוסיף 1.1 מיליארד דולר להכנסות ב-2012 מהווה קטליזטור חיובי נוסף, וכך גם האפשרות שאי-ביי תגדיל את הרכישה העצמית של מניותיה בעקבות מכירת Skype. בנוסף, נציין ש-PayPal, למרות החששות, לוקחת נתח משוק המסחר הסלולרי החשוב.

אנו ממליצים על אי-ביי כ"קנייה" במחיר יעד של 38 דולר, הגבוה בכ-16% ממחיר המניה הנוכחי.

***** נכתב על ידי מחלקת המחקר, מריל לינץ'