דויטשה בנק: "תגליות 'מירה' ו'שרה' יכולות ליצור תחרות"

האנליסט ריצ'רד גסו בסקירה על מניות הגז והנפט: ממליצים על מנית קבוצת דלק בקניה עם מחיר יעד של 1,080 שקל ■ ממשיכים להעדיף את שותפות לוויתן

בדויטשה בנק, ממשיכים להעדיף את שותפות לוויתן ומשמרים המלצת החזק לישראמקו בהיעדר זכויות בלוויתן, כך עולה מסקירה על שוק האנרגיה שמפרסמת היום (ה') מחלקת המחקר של דויטשה בנק ישראל.

בהתייחסו לתגליות "מירה" ו"שרה" אומר האנליסט ריצ'רד גסו כי הן יכולות ליצור תחרות ומוסיף כי תוצאות הסקרים שפרסמו שבוע שעבר מעידות על אפשרות של 6.5 TCF של גז עם סיכוי גיאולוגי גבוה יחסית. יחד עם זאת מוסיף גסו, "עד שלא יתחילו עם קידוחי האקספלורציה אין וודאות כי רזרבות אלה אכן קיימות", כך נכתב בסקירה. "כל תגלית גז נוספת תיוצא ותדרוש שיתוף פעולה עם שותפויות לוויתן, דבר שיגדיל את ההחזר ממתקן LNG אשר דורש השקעות גבוהות", אמר גסו.

בדויטשה ממליצים על מנית דלק קבוצה בקניה עם מחיר יעד של 1,080 שקל, בנוסף מעניקים המלצת קניה למניית אבנר יהש עם מחיר יעד של 3 שקלים, המלצת קניה למניית דלק קידוחים עם מחיר יעד של 16.7 שקלים והמלצת קניה למניית רציו יהש עם מחיר יעד של 0.58 שקלים למניה. "החולשה במניות הגז יצרה מצב בו ניתן לרכוש את מניות קבוצת דלק , אבנר, ודלק קידוחים לפי שווי רזרבות הגז שלהן ללא כל שווי הניתן לפוטנציאל הנפט של לוויתן", מציין גסו.

גסו מציין כי השוק מתעלם מהשווי האפשרי של הנפט וכי מחירי היעד של הבנק לוקחים בחשבון את הסיכון הכרוך וכוללים פוטנציאל לעלייה דו ספרתית בשותפות לוויתן. גסו מוסיף כי סביר שכישלון במציאת נפט יוביל לירידות חדות לאור הסנטימנט השלילי שיווצר אך ירידות שכאלה יביאו להזדמנויות קניה באם מחירי המניות יפלו מתחת לשווי רזרבות הגז. דויטשה מציינים כי הם מצפים לתוצאות המבחנים בתחילת 2012.

בהתייחסו להפרעות בזרימת הגז המצרי, אמר גסו כי אי הוודאות באספקת הגז המצרי הגבירה את יכולת המיקוח של שותפויות הגז על מחירו וכעת יש להן את האפשרות להעלות את המחיר.