בשורה לתושבי פ"ת: מחלף "אם המושבות" ייפתח ביום ד'

דרך אם המושבות אמורה להוות ציר תנועה מקביל לרחוב ז'בוטינסקי העמוס ולהקל על הנהגים

בשורה לנהגים המתגוררים באזור "אם המושבות" בפתח תקווה: חברת נתיבי איילון השלימה את פרויקט מחלף ודרך אם המושבות והוא ייפתח לתנועה ביום ד' ה-13 ביולי. בפרויקט הושקעו 190 מיליון שקל.

הפרויקט מהווה עורק תנועה חדש במטרופולין המחבר בין 4 רשויות: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן ותל אביב. הפרויקט כלל הקמת גשר מעל כביש מספר 4, בניית רמפות וביצוע עבודות סלילה, פיתוח סביבתי והעתקת תשתיות. הפרויקט יאפשר תנועת כלי רכב ויעבור בין שכונת אם המושבות בפתח תקווה דרך אזור התעשייה קרית אריה למתחם ה-BBC -מרכז העסקים החדש המוקם בצפון בני ברק, קניון איילון ברמת גן ומתחם עתידים ורמת החייל בתל אביב.

הציר החדש אמור להקל גם על עומסי התנועה הקיימים ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, עומסים שצפויים להתגבר עם תחילת העבודות על הרכבת הקלה. כביש אם המושבות נסלל ככביש דו-מסלולי באורך 2.3 ק"מ בין שני נתיבים בכל כיוון. לאורך הציר הוקמו קירות אקוסטיים, לרווחת התושבים המתגוררים בסמוך לכביש. הפרויקט כולל מסלולי כניסה ויציאה מכביש אם המושבות לכביש מס' 4 (כביש גהה).

הגשר בפרויקט הינו באורך 240 מטר אשר נבנה מעל כביש 4, משמש כמחלף ומאפשר את החיבורים בין כביש מס' 4 לאם המושבות בהתאם למפה המצורפת.

"עיריית בני ברק פעלה באופן נמרץ בעשור האחרון על מנת שהמדינה תעמיד תקציב לטובת הקמת גשר אם המושבות", אמר ראש עיריית בני ברק, יעקב אשר. "הרציונל מאחורי המאמץ היה שכביש רוחב נוסף בלב גוש דן יתרום תרומה משמעותית לכל הערים באיזור על ידי הורדה ניכרת של עומסי התנועה הקיימים כיום בציר ז'בוטינסקי, כביש 4 וכביש 5".