כיל תמכור לסינים 500 אלף טון אשלג ב-800 מיליון שקל

מדובר בחוזה חדש למכירת אשלג במחצית השנייה של 2011, במחיר הגבוה ב-70 דולר לטון מהחוזה שהיה בתוקף במחצית הראשונה של השנה

חודש אשלג חדש לכיל בסין: חברת הדשנים הישראלית תמכור לסינים אשלג במחיר של כ-470 דולר לטון, עלייה של 70 דולר לטון לעומת החוזה האחרון עליו דיווחה החברה במחצית הראשונה של השנה. החוזה הנוכחי מתייחס למחצית השנייה של 2011, בהיקף כולל של 500 אלף טון אשלג. במילים אחרות, מדובר בחוזה בהיקף של 235 מיליון דולר (כ-800 מיליון שקל). כיל נמצאת בשליטת החברה לישראל .

"משנת 2010 הגדילה כיל את מספר לקוחותיה בסין והיא מוכרת ישירות ליצרני ומפיצי דשנים", מסרה כיל. "החברה מביאה לידי ביטוי את יתרונה הלוגיסטי בייצוא אשלג לדרום-מזרח אסיה וממשיכה לבסס את מעמדה כספק חשוב המייצא כמויות גדולות לשוק הסיני הגדול, בדומה למעמדה בשוק ההודי".

מחיר המכירה הנוכחי דומה למחיר בו סוכמו לאחרונה עסקאות עם יצרנים אחרים המספקים אשלג לשוק הסיני. לשם ההשוואה, תאגיד האשלג הרוסי BPC חתם בשלהי יוני על חוזה אשלג עם סין במחיר של 470 דולר לטון, בהיקף דומה של חצי מיליון דולר אשלג.

"זהו מופע חימום לקראת החוזה מול הודו", אמר בתגובה האנליסט יונתן קרייזמן מכלל פיננסים, המסקר את כיל בהמלצת "תשואת שוק" במחיר יעד של 56 שקל למניה. "בעוד שההודים מתכתשים במשך חודשים עם BPC על המחיר, סינופרט הסינית ו-BPC סיכמו על חוזה החדש, תוך שהן מעמידות בפני ההודים עובדה מוגמרת - מחיר רצפה של 470 דולר לטון. כל מה שנותר להודים הוא לבקש (לחילופין להתחנן...) מחברות האשלג ליצור תקדים ולהשוות את תנאי העסקה לשל הסינים - גם כאן, תהיה זאת התקפלות של ההודים ביחס לעמדתם המקורית לחוזה שנתי שכן הסינים סיכמו על חוזה לשישה חודשים. אם יישמר פער מסורתי של 20 דולר לטון לטובת הסינים, בלית ברירה, ההודים צפויים לסכם על מחיר של קרוב ל-500 דולר לטון, או גבוה מכך. זאת, בהינתן שלא ייחתמו חוזים חדשים במחיר של 550 דולר או יותר".