צפו בתמונות: הכוכבות הגדולות של הוליווד מדגמנות גוף בריא

הוליווד משמינה: כוכבות הוליווד התחילו לאכול ■ ג’ניפר אניסטון, ג’ניפר לאב יואיט, קתרין זיטה ג'ונס וג’נה אלפמן נראו בחודש האחרון מדגמנות גוף בריא

חזון אחרית הימים, הוליווד כנראה השתגעה: עשור אחרי שיגעון האטקינס, יוגה, ספינינג ומאמנים אישיים, אנחנו רואים איך בחודשים האחרונים כוכבות הוליווד הרזות להחריד מתחילות להעלות כמה קילוגרמים ומסגלות לעצמן מראה בריא ונשי יותר.

רק בחודש האחרון הופיעו בפרמיירות ג'ניפר אניסטון, ג'ניפר לאב יואיט, ליב טיילר, ג'נה אלפמן ("דארמה וגרג", "במקרה בכוונה") וג'יליאן ג'ייקובס ("קומיוניטי") כשהן מציגות גוף במידות "רגילות", לאחר שנים של מידות שנעות בין גוף מעוצב למשעי לבין גזרה דקה ומתוחה מדי.

שתי שחקניות שכבר עוררו הדים בסוגיית המשקל ה"מושלם" הן אלישיה סילברסטון וקייט ווינסלט. סילברסטון, שהופיעה ב"קלולס" ללא גרם מיותר של שומן והפכה בין-לילה לשחקנית הכי חמה בהוליווד, העלתה במשקל במהלך שנות ה-90, ובעקבות זאת ירדה באותה המהירות מהסטטוס שלה.

קייט ווינסלט, לעומתה, מאז שמנייתה עלתה ב"על תבונה ורגישות" (1995), לא נכנעה לתכתיבי הוליווד והתנגדה נחרצות - גם לדיאטות המחמירות וגם לעבודת הפוטושופ שנעשתה על צילומי דוגמנות.

גם סילברסטון וגם ווינסלט התראיינו רבות על משקל הגוף שלהן. סילברסטון הפצירה בעיתונאים שירדו לה מהגב; ווינסלט הפכה לדוברת של נשים מלאות בכל מקום. בשנה שעברה, ווינסלט עצבנה נשים בעלות משקל בריא ומעלה מכל העולם, כשהורידה משמעותית במשקל שלה וגם איפשרה למגזין "וניטי פייר" לרטש את גופה בתכנת הפוטושופ.

מהצד השני של המתרס עומדות נשים כמו אנג'לינה ג'ולי, איימי ווינהאוס, מדונה, קייטי הולמס, ליאן ריימס והאחיות אולסן, שאצל חלקן מדובר בהפרעת אכילה או הפרעה נפשית ידועה, ואצל חלקן האחר אף אחד לא מעלה שאלות קשות. לאחרונה אנג'לינה ג'ולי נראתה בסיור הומניטרי בטורקיה שבו עצמות הלחיים שלה היו כה שקועות ויציבתה נפלה גם היא.

מי יעצור את הרזון?

תמיד מטריד אותנו, כשאנחנו צופות ב"משטרת האופנה" בערוץ הבידור, שג'ואן ריברס, הקומיקאית המושחזת והאהובה הזאת, לא מדברת מספיק על הרזון המוקצן של חלק ממושאי הביקורת. זה בגלל שטרנד הרזון החולני הוא כזה טאבו, או בגלל שיושבת איתה בפאנל ג'וליאנה רנסיק שהרזון שלה עולה על זה של ג’ולי.

ג'וליאנה היא אישה "קונבנציונלית", שכמו בסיפור סינדרלה התפרסמה בזכות האישיות הכריזמטית שלה כמנחה בערוץ הבידור. למרות ההתחככות היומיומית שלה באנשים הכי מפורסמים בעולם, רנסיק שומרת תמיד על דיבור בגובה העיניים וגישה לא מתנשאת. ולראות אותה נותנת דוגמה למאות אלפי נשים אמריקאיות זה כמעט כואב. למעשה, לראות אותה בכלל זה כואב.

הטרנד נגמר?

לא ברור עדיין אם מדובר בצירוף מקרים או שאולי הוליווד מכריזה כאן על טרנד חדש ובריא יותר. בואו נשים לב אם יש כאן מגמה של ממש. אם כן, היא צריכה להיות מעניינת.

*הכתבת פורסמה במקור במגזין הנשים האינטרנטי סלונה