נדחתה תביעת לשון רע של פנינה רוזנבלום נגד ערוץ 10

התביעה הוגשה ב-2007 בגין קדימונים לכתבת תחקיר ששודרה בתוכניתו של אמנון לוי, "שומר מסך", שחשפה מחלוקות בין קר שירותי רפואה וחברת פנינה רוזנבלום אסתטיקה לבין לקוחותיהן

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה השבוע תביעת לשון הרע שהגישו פנינה רוזנבלום וקר שירותי רפואה בסכום של 2.5 מיליון שקל נגד העיתונאי אמנון לוי, התוכנית "שומר מסך" וערוץ 10.

התביעה הוגשה בשנת 2007 בגין קדימונים לכתבת תחקיר צרכנית ששודרה בתוכניתו של אמנון לוי, אשר חשפה מחלוקות בין חברת קר וחברת פנינה רוזנבלום אסתטיקה לבין לקוחותיהן, וכן עסקה בהתנהלותה של רוזנבלום עצמה כלפי תחקריני התוכנית.

צו מניעה שביקשו באותה תקופה התובעות כנגד פרסום הקדימונים וכתבת התחקיר לא התקבל, ובמסגרת הדיון על הצו סוכם כי לקדימון תצורף תגובה אישית של רוזנבלום.

השופט חאלד כבוב קיבל את טענות אמנון לוי וערוץ 10 וקבע כי לא היה בקדימון לשון הרע. לדבריו, הקדימון שיקף נאמנה את הכתבה הצרכנית ששודרה, ובדברים שפורסמו הייתה אמת.

עוד קבע השופט כי התובעות לא הציגו כל הסבר שהיה מתחייב בנסיבות העניין להיעדרותה של רוזנבלום מהדיונים. הוא אף ביקר את התנהלותן של התובעות אשר בחרו להגיש את התביעה בגין קדימונים ששודרו יומיים בלבד, ולא נגד התוכנית עצמה ויתר הקדימונים ששודרו. לגישתו, הדבר מוכיח כי גם לשיטת התובעות לא היה מקום להגשת התביעה מלכתחילה.

קר ורוזנבלום חויבו לשלם לנתבעים הוצאות ושכר-טרחת עורך דין בסך 60 אלף שקל.

את לוי וערוץ 10 ייצוג עורכות הדין תמר תורג'מן-קדם ועיינה סולן ממשרד פישר בכר וול אוריון ושות', ואת קר ורוזנבלום ייצגו עורכי הדין דורון דן והילה גוז'ינסקי ממשרד וקסלר ברגמן ושות'.