התובע לאולמרט: יכולת לקרוא חומרי חקירה על חשבון משחק כדורגל

בחקירתו הנגדית טען אולמרט כי לא קרא את תמלילי החקירה של טלנסקי לפני שנחקר בשנית, והטיח בתובע עו"ד אורי קורב: "על חשבון איזה זמן לקרוא פרוטוקלים? על חשבון טוני בלייר?"

‎‎גם היום השלישי לחקירתו הנגדית של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התאפיין בדו-קרב מילולי בינו לבין התובע, עו"ד אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים. "יכולת לקרוא את חומרי החקירה על חשבון זמן של משחק כדורגל או שעת שינה", אמר קורב לאולמרט במהלך החקירה. "התובע צריך להתבייש שהוא מדבר על משחק כדורגל", השיב אולמרט.

‏חילופי הדברים החריפים נאמרו ביחס לשאלה האם אולמרט עיין בתמלילי חקירתו של מוריס טלנסקי, לאחר שנחקר לראשונה בתחילת מאי 2008 ולפני שנחקר בשנית. ב-3 השבועות שחלפו בין שתי החקירות קיבלו סנגוריו של אולמרט את חומרי החקירה, לקראת תחילת עדותו המוקדמת של טלנסקי בבית המשפט. קורב ניסה להוכיח כי כשאולמרט נחקר בשנית, הוא כבר ידע מהי גירסתו של טלנסקי ושינה את גירסתו שלו בהתאם.

‏אולמרט, לעומת זאת, טען כי לא קרא את החומרים מאחר שהיה עסוק בעניינים מדיניים. "ראו אותי בטלוויזיה עם נשיא ארה"ב, עם ראשי ממשלה אחרים, עם אבו-מאזן, עם קונדי רייס, עם עומאר סולימאן. לא היה לי זמן לקרוא את הקלסרים שהתביעה העבירה אלינו. שאני אגיד לקונדי רייס, אין לי זמן לאכול איתך ארוחת ערב, כי אני צריך עכשיו לקרוא את הפרוטוקולים? על חשבון איזה זמן לקרוא את הפרוטוקולים? על חשבון ראש ממשלה רומניה? על חשבון ראש ממשלת לטוויה? על חשבון טוני בלייר?". על כך השיב קורב: "אולי על חשבון משחק כדורגל או שעת שינה".

קורב שאל אם עורכי דינו של אולמרט סיפרו לו, לפני חקירה זו, כי מעיון בחומרי החקירה שקיבלו עולה כי שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר, שתקה בחקירתה במשטרה.

"אני לא זוכר", השיב אולמרט; "הפעם תורי להיות נדהם", הגיב קורב, "שאתה לא תתעניין בדבר הזה. כל עורך דין בארץ יאמר לך מיד, קיבלנו את החומר, עברנו עליו, דע לך ששולה עצמה שותקת. לא ייתכן שהדברים הבסיסיים האלה לא נאמרו לך". אולמרט בתגובה סיכם: "יש כאן מסע נגדי, בליץ, הכול ביחד, זה לא מקרי".

‎‎‏"דיבור גס-רוח"

‏החקירה היום (ה') התמקדה בקשריו של אולמרט עם טלנסקי, שלפי כתב האישום ראש הממשלה לשעבר קיבל ממנו כספים מבלי לדווח למבקר המדינה. קורב ציטט דברים שאמר אולמרט פעמים רבות בעדותו, שבהם הגדיר את טלנסקי כחבר, ושאל אותו כיצד הדבר מתיישב עם העובדה שבהתייחסותו הראשונה לטלנסקי בחקירת המשטרה, הגדיר אותו כ"קרוק" (נוכל).

‏‏"היו לי יחסים ידידותיים עם טלנסקי, והודיתי לו על העזרה שהוא נתן לי", השיב אולמרט. "בתקופה מאוחרת יותר במהלך העדות המוקדמת והחקירה שלו הצטיירו דברים ששינו חלק מהדימוי שהיה לטלנסקי".

קורב אמר: "כמו שנהגת בעניינו של (עו"ד אורי) מסר, ובעניינם של אחרים, אתה תוקף את מי שמייצר לך בעיה, את מי שמוסר פרטים שיש בהם כדי להפליל אותך. אתה ועורכי הדין ואנשי התקשורת שלך, התייחסות מגחכת, ביטול של הדברים". אולמרט תקף בחזרה: "מי שיושב עם עיתונאים יום-יום בהפסקות זה התובע, אני דוחה על הסף את הדיבור גס-הרוח הזה על אנשי התקשורת שלי".

‎‎‏"חסר שחר"

‏בהמשך חזר אולמרט על טענתו כי "מעולם לא ביקשתי מטלנסקי כסף במזומן, חד וחלק. לא ביקשתי מטלנסקי אף פעם תרומה במזומן". קורב ציין כי טלנסקי אמר בחקירתו דברים הפוכים - כי לעתיים התבקש למסור לאולמרט או לזקן במעטפות סכומים מזומנים ספציפיים, 5,000 דולר או סכומים אחרים.

"אני לא ביקשתי, ואני גם לא חושב ששולה ביקשה", אמר אולמרט. "זה חסר שחר". קורב ציין כי במאי 2008 אמר טלנסקי לחוקרים, על אולמרט, מבלי ידע כי דבריו מוקלטים: "הוא גאנעב (גנב, ביידיש) ושקרן". זאת בתגובה לכך שהחוקרים מציינים כי אולמרט הכחיש את מלוא גירסתו של טלנסקי בחקירה.

‏"למטה מכבודי להתייחס לזה", השיב אולמרט. "טלנסקי מעולם בחייו לא נתן לי לא סיגר, לא עט, לא עניבה, לא מתנה אישית, שום דבר מהסוג הזה. הכול פנטזיות, שמן הסתם מציגות את אישיותו באור אחר מכפי שהוא הצטייר לנו בתקופה שהוא סייע לי". ‏‎‎‏