עובדי סונול ללנדאו: לא להוריד מרווח השיווק בדלק

מרווח השיווק העומד כיום על כ-70 אגורות לליטר הוא מקור ההכנסה העיקרי של חברות הדלק, לצד חנויות הנוחות, והיקף ההכנסות השנתי הכולל ממנו מגיע לשני מיליארד שקל

1650 עובדים בתחנות הדלק של חברת סונול פנו היום לשר התשתיות הלאומיות הד"ר עוזי לנדאו בקריאה נרגשת שלא להפחית את מרווח השיווק שגובות חברות הדלק על הבנזין הנמכר בתחנות.

מרווח השיווק העומד כיום על כ-70 אגורות לליטר הוא מקור ההכנסה העיקרי של חברות הדלק, לצד חנויות הנוחות, והיקף ההכנסות השנתי הכולל ממנו מגיע לשני מיליארד שקל. הורדה משמעותית במרווח השיווק צפוי לפגוע באיתונותן של חברות הדלק ואף להביא להפחתות בדירוגי החוב שלהן.

ועדה בראשות מנהל הדלקים במשרד התשתיות חן בר-יוסף עומדת להמליץ ללנדאו על עדכון מרווח השיווק באופן שיביא להוזלת הבנזין לצרכנים בכ-20 אגורות לליטר. על-רקע זה מופעלים על לנדאו בשבועות האחרונים לחצים כבדים מצד חברות הדלק שלא לקבל את ההמלצה.

במכתבם ללנדאו כותבים עובדי סונול "אנו מפצירים בך לא לקבל את החלטתך שספק גדול אם תיטיב באופן משמעותי עם כלל הציבור אולם תפגע בוודאות בציבור גדול של עובדים". עובדי סונול מוסיפים ומתלוננים כי הם ובני משפחותיהם מתקשים להתמודד עם האיום שיפוטרו כתוצאה מהפחתת מרווח השיווק והם סובלים מחרדות ומנדודי שינה.

"אנו רוצים להבהיר" כותבים העובדים "שאנחנו ממש איננו מתנגדים להפחתת מחיר הדלק לצרכן. ההיפך הוא הנכון. אנו עובדי סונול נתקלים מידי יום בצרכנים כועסים וממורמרים על מחירו הגבוה של ליטר בנזין. מדובר במחאה צודקת לחלוטין...אך לא על חשבוננו העובדים".

מלשכת שר התשתיות נמסר בתגובה כי "ראש מטה שר התשתיות הלאומיות הגברת סמדר בת-אדם, התייחסה לנושא זה בכנסת וציינה כי השר מנהל מגעים עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני במטרה להבטיח כי בכל מקרה ותחת כל החלטה מעמדם של עובדי תחנות הדלק לא ייפגע".