זהירות: הונאת ספאם בפייסבוק מתחזה לשירות וידיאו צ'ט

הונאת ספאם חדשה בפייסבוק מתחזה לאפליקציה שעליכם להתקין בפרופיל שלכם, ולתת לה הרשאות לפרטיכם האישיים, בכדי להפעיל את שירות שיחות הווידיאו החדש

הונאות שונות בפייסבוק הן לא דבר חדש וההאקרים כל הזמן ינסו, וגם ימצאו, דרכים חדשות להשתלט על פרטיכם האישיים ביותר למטרות זדוניות. רק בשבוע שעבר הזהרנו מפני הזמנות פתאומיות להרשמה לגוגל פלוס, הרשת החברתית החדשה של גוגל, שהן למעשה קישור לאתר המוכר גלולות ויאגרה והיום יש מי שקופץ על הפיצ'ר החדש בפייסבוק.

רק לפני מספר ימים השיקה פייסבוק את שירות שיחות הווידיאו החדש (Facebook Video Chat), בשיתוף פעולה עם סקייפ, ומסתבר שהיצירתיות של ההאקרים הביאה אותם להציע לגולשים ברשת החברתית לאפשר, כביכול, את הפיצ'ר החדש דרך אפליקציה ייעודית.

ההונאה המדוברת נקראת Video Call והיא מתחזה לאפליקציה שעליכם להתקין לפרופיל המשתמש שלכם בפייסבוק, ממש כמו משחק או יישום רגיל. בעת ההתקנה האפליקציה מבקשת (איך לא) גישה לכל הפרטים האישיים שלכם (רשימת חברים, פרסום על הקיר, קריאת הפרסומים על הקיר שלכם ועוד). בכדי לאפשר את שירות שיחות הווידיאו החדש אכן דרושה הורדה והתקנה של תוסף ייעודי שפותח על ידי סקייפ, וההונאה החדשה מרמה את הגולשים ומתחזה לאותה התקנה.

הגולשים בפייסבוק שמתפתים להתקין את האפליקציה המתחזה הזו למעשה מאפשרים למפתחיה להציף בהודעות ספאם את ה- News Feed בפרופיל שלהם ושל חבריהם. יחד עם זאת, כל רשימת החברים מקבלת הזמנה להתקנת האפליקציה הזו וככה ההונאה ממשיכה להתפשט.

מה עושים? אם אתם נתקלים בפרסום של חברים שלכם שבו כתוב "Enable Video Calls", או שהגעתם למצב שישנה אפליקציה המבקשת אישור גישה לפרטיכם האישיים התרחקו כמו מאש. נבהיר כי שיחות הווידיאו החדשות בפייסבוק לא דורשות התקנת אפליקציה לפרופיל האישי שלכם, אלא הורדת תוסף ייעודי שפותח ואושר על ידי סקייפ. מדריך להפעלת שירות הווידיאו צ'ט החדש בפייסבוק תוכלו למצוא כאן.