"15 שחקני NBA בכירים רוצים לעבור לאירופה"

השביתה בליגת הכדורסל מתחילה לגבות קורבנות: דרון וויליאמס, שחתם בבשיקטאש הטורקית, טוען כי שחקנים רבים דיברו איתו ורוצים לחקות את המהלך שלו

דרון וויליאמס הפך בסוף השבוע לכדורסלן הראשון מבין כוכבי ה-NBA שמצא לעצמו בית חדש מחוץ לארצות הברית, בעקבות השביתה שהחלה בליגה. וויליאמס, שחתם בבשיקטאש הטורקית, במדיה ירוויח 5 מיליון דולר לעונה, יחזיק בסעיף שחרור בחזרה ל-NBA במידה והשביתה תסתיים.

בראיון ל-ESPN, הסביר וויליאמס, שחקנה של ניו ג'רזי נטס בעונה החולפת, את החלטתו. "אם הנהלת ה-NBA תתעקש להפחית בשליש את המשכורות שלנו, ושחקן כמו קובי בראיינט יאלץ להרוויח רק 11 מיליון דולר בשנה - אז ברור שהוא ירצה לעבור. אני מבטיח לכם שקובי יכול להרוויח הרבה יותר כסף בחו"ל".

מאז שנודע כי הוא עובר לטורקיה, טוען וויליאמס כי יצרו איתו קשר בין 10 ל-15 שחקני NBA, חלקם הגדול כוכבים בכירים, והתעניינו מה הוביל את המהלך שלו. "החבר'ה האלו גם רוצים לצאת החוצה", אמר הרכז. וויליאמס, שהרוויח במהלך הקריירה בת 6 השנים שלו ב-NBA יותר מ-40 מיליון דולר, הכחיש כי המטרה היחידה במעבר שלו לאירופה היא כלכלית: "כולם ידעו שתהיה שביתה, אז שמרתי כסף בצד. עכשיו יש לי חוזה באירופה, אז אני בכלל לא צריך להשתמש בכסף שחסכתי - אני פשוט אשקיע אותו במשהו".

וויליאמס הפגין פסימיות לגבי הסיכוי שההסכם הקיבוצי בין בעלי הקבוצות ב-NBA לבין ארגון השחקנים יחודש בקרוב, ועונת 2011/12 תצא לדרך בזמן. "אנחנו פשוט רחוקים מדי אחד מהשני".