כמה ישלמו אוהדי כדורגל עבור מנוי לליגת העל?

כמדי שנה בודק "גלובס" כמה עולה לאוהדי הכדורגל להריע באצטדיון לקבוצה האהובה - ומגלה שגם כאן העלו מחירים, ושכדאי לנצל את ההנחות שמוצעות לחברי הארגונים השונים

סגלי השחקנים בקבוצות הכדורגל בליגת העל עדיין לא הושלמו סופית לקראת שריקת הפתיחה לעונת 2011/2012 ב-21 באוגוסט, אבל מי שמתכנן לרכוש מנוי, כדאי שיזדרז - המנויים הולכים ואוזלים, בעיקר לשערים המוזלים דרך מוסדות או מועדוני צרכנות.

האוהדים כבר יודעים כי תעריפי מועדוני הצרכנות הם הנמוכים ביותר, וכבר בשבוע החולף, כשנפתחה מכירת המנויים במרבית הארגונים, מצאו רבים סיבה טובה לחדש קשרים ישנים עם קרוביהם אנשי הקבע או עובדי חברת החשמל כדי להשיג מנויים לליגת העל בהנחות של 30% ויותר, השמורות לארגונים כמו חבר ואשמורת.

הקבוצות הן שקובעות את מחיר הכרטיס והמנוי, והן אלה שקובעות כמה מושבים באצטדיון יוקצו לטובת מנויים. כשמחיר כרטיס רגיל בליגת העל עולה 80-120 שקל, לאוהד שצפוי לפקוד 10 משחקים לפחות משתלם לרכוש מנוי בשער לא מסומן. מנוי עם מושב מסומן, שיעלה יותר, ישפר גם את הנוחות.

טווח מחירי המנויים הוא נגזרת של רייטינג הקבוצה ומספר אוהדיה ונע מ-20 שקל לילד בקריית שמונה ועד כ-15,000 שקל למנוי ביציע הכבוד של הקבוצות התל-אביביות.

כך או כך, מכבי חיפה והפועל תל אביב דיווחו כי 4,000 מנויים כבר נמכרו בימים אלה. המנוי לא רק מבטיח כרטיס בטוח במשחקים "חמים" בהם הכרטיסים נמכרים כלחמניות טריות, אלא מעניק עדיפות ברכישת כרטיסים למשחקים של קבוצות המשחקות במסגרות אירופיות.

המקדימים לרכוש מנוי לקבוצות שעלו למסגרות אלה יקבלו במסגרת המנוי כרטיס למשחק הראשון. מי שירצה להגיע למשחקי ה"מאני טיים" של סוף הליגה יוכל להמתין למנוי לפרק האחרון של המשחקים: מנוי כזה עשוי לעלות כ-250 שקל ל-6 משחקים.

שווה להיות חבר של קבע

כאמור, קניית מנויים דרך מוסדות ומועדונים צרכניים זולה בעשרות אחוזים ביחס למחיר הרגיל שמשווק על-ידי משרדי הכרטיסים - לקבוצות התל-אביביות ומאזור השרון משרד "לאן", בחיפה משרד גרבר אמון על המנויים בעיר ומשרד בימות משווק את מנויי בית"ר ירושלים.

מועדוני צרכנות, בהם חבר או חברת חשמל, הקדימו את המכירה, וכבר אזלו הכרטיסים לשערים שמקומות הישיבה בהם לא מסומנים (להפועל ולמכבי תל אביב). מנויים ליתר השערים מוצעים עדיין למכירה בהנחה של 30% לפחות.

מועדון אשמורת של הסתדרות המורים משווק בשלב זה מנויים להפועל חיפה והפועל באר שבע. מתנהלים מגעים לשווק, כמו בשנים קודמות, מנויים גם לקבוצות הגדולות.

מועדון ממברס של עורכי הדין ורואי החשבון צפוי להכריז בקרוב על הנחות לרכישת מנויים. כאמור, גם עובדי חברת חשמל ועובדי התעשייה האווירית זכאים להנחה דומה. מועדוני צרכנות כמו "טוב" או "הוט" לא מוכרים מנויים לכדורגל.

ראוי לזכור כי מספר המנויים המוקצים לטובת מועדוני הצרכנות מוגבל ועומד על כמה מאות בלבד.

הקבוצות צריכות להפנים את המסר: מחיר נמוך יעלה את מספר המנויים ואת כמות הקהל ביציע. בפורומים של אוהדי הקבוצות מחפשים האוהדים כל דרך לרכוש מנוי בהנחה, ונראה כי הוזלה גלובלית תוביל למצב של WIN-WIN לכל הגורמים.

הנוער ישלם פחות

כדי לעודד את הדור הצעיר לפקוד את מגרשי הכדורגל אמורים אוהדים עד גיל 18 לשלם חצי מחיר עבור כרטיס למשחק, אלא שסוגיית כרטיס מוזל לנוער היא בעייתית. הקצבת הכרטיסים המוזלים לטובת הקהל הצעיר כוללת כמות קטנה מדי שנגמרת עוד לפני שמרבית בני הנוער משכימים קום בבוקר. לפי התקנות, יש להקצות 20% לטובת כרטיסי חייל/נוער. גם לחיילים תעריף מוזל (50% הנחה) כזה שגורם ללא מעט לשמור על החוגר גם אחרי השחרור (בדרך לא דרך).

רכישת מנוי מוזל לנוער/חייל הוא הפתרון לתפוס את המחיר המוזל לכל העונה. מנויים אלה זולים בכ-25%-50% מהמחיר הרגיל. למשל מחיר מנוי להפועל תל אביב לשער 4,5,7 לנוער/חייל הוא 830 שקל (במקום 1,110 שקל, הנחה של 25%). במכבי חיפה נער/חייל ישלם 800 שקל (במקום 1,400 שקל, הנחה של 43%) למנוי בשער 11. חלק מהמסגרות המוזלות מעניקות הנחות גם על מחירי הנוער (הסתדרות המורים למשל) .

קבוצה קטנה, מחיר קטן

קבוצה גדולה, ובוודאי מפגש בין שתי גדולות, יגרמו לקהל לפקוד את המגרש. אוהדי הקבוצה האורחת ירכשו כרטיס גם במחיר שיגרום לקיטורים. אבל כשמדובר בקבוצה קטנה הסיפור אחר, כשיש יתרון ברור ביציע לכיסאות הריקים על פני אוהדים. כאן המחיר משחק פונקציה של ממש - קבוצות שמשכילות לתמחר מנויים בזיל הזול יכולות להבטיח כי שחקניהן לא ישחקו לצלילי ציוץ הציפורים: עירוני קריית שמונה תמשיך גם השנה למכור מנוי במחיר סמלי של 250 שקל למבוגר ו-20 שקל לנוער או לנשים.

הקבוצה התל אביבית השלישית שכוללת לא מעט אוהדים מציעה מנוי זול ביחס למכבי או להפועל תל אביב: מנוי לבני יהודה עולה דרך לאן 600 שקל ודרך "חבר" 400 שקל.

גם מנויי הפועל חיפה ישלמו הרבה פחות מאוהדי היריבה בעיר: מחיר למנוי (שער 2,4) הוא 1,000 שקל (800 שקל דרך הסתדרות המורים.

מה קרה למחירי המנויים מ-2008 עד היום?

במשך שלוש השנים האחרונות יש קבוצות ששמרו על מחיר המנויים (בית"ר ירושלים). גם הפועל תל-אביב שמרה על מחירי המנויים, לדוגמה לשער 7 (כ-1,100 שקל). ההנחות דרך מועדוני הצרכנות לשער הזה קטנו במעט: ב-2008 שילמו עמיתי חבר 680 שקל על המנוי הזה וכיום משלמים 710 שקל.

בחיפה נראה שהאוהדים הם שמשלמים את מחיר האליפות: מחירי המנויים של מכבי חיפה עלו: ב-2008 מנוי ליציע 2,4 (משורה 6) עלה 1,300 שקל והשנה עולה 1,800 שקל במחיר מלא, ו-1,500 שקל במחיר מבצע. מנוי ליציע 9 שעלה 510 שקל, עולה כעת 750 שקל במחיר המלא ו-650 שקל לאחר הנחה.

מכבי תל-אביב שמרה את מחיר המנוי בחלק מהשערים (2,13,10,11) והעלתה את המחיר בשער 8: מ-1,150 שקל ל-1,450 שקל (המקומות הפכו למסומנים). בפורום האוהדים של הקבוצה אף פורסמה קריאה שלא למהר ולרכוש מנויים כדי לנסות ולשנות את ה"בעייתיות" (העלאת המחירים, ביטול הנחת מנוי ותיק).

גם אוהדי הפועל באר שבע קראו לחרם צרכנים נגד רכישת מנויי הקבוצה עד שירדו מחיריהם ב-30%-40% למחיר "מוצדק". בסופו של דבר הוזלו המנויים בשיעור של כ-12% כש"לונה טורס" המשווקת את המנויים, תאפשר רכישה מוזלת ה-15.7.

המחיר המלא למבוגר עומד כ-800 שקל (700 שקל ברכישה מוקדמת). לנוער המחיר הוא 600 שקל ולילד/נשים/חיילים המחיר הוא 400 שקל. דרך הסתדרות המורים המחיר המוזל עומד על 360-600 שקל.

מספסרים גם במנויים

לא מעט ספסרי אינטרנט כבר למדו את השיטה: רוכשים מנוי לקבוצה גדולה במחיר מוזל באמצעות מועדון צרכנות, ומציעים אותו למכירה בלוחות המשומשים במחיר הזול מהמחיר הרשמי, ועל הדרך מרוויחים כמה שקלים,

כך מי שלא רכש מנוי מוזל דרך חבר או חברת החשמל, יכול להתנחם בהנחה סמלית: כבר היום מוצעים ב"יד2" מנויים לקבוצת הפועל תל-אביב: זוג מנויים לשער 4-5 שכנראה נרכשו בכ-700 שקל כל אחד מוצעים ב-1,800 שקל לזוג (המחיר המלא הוא 2,220 שקל). הצעה אחרת היא מנוי לשער 5 ב-1,500 שקל: 400 שקל יותר ממחירו המלא ויותר מכפול מהמחיר המוזל.

מנוי
 מנוי