באיזה ענף ספורט מחלקים את הבונוסים הכי גבוהים?

בדיקת "פורבס" מצאה כי שלושת טורנירי הכדורגל הגדולים - מונדיאל, יורו וליגת האלופות, הם אלו שהכי משתלם כלכלית לזכות בהם; גם גולף, פוקר ומירוצי סוסים ברשימה

אם היה עד עכשיו ספק קל שבקלים כי כדורגל הוא ענף הספורט שמגלגל הכי הרבה כסף בעולם - תשכחו ממנו. מגזין "פורבס" מציע שיטה אחת לבחון את הסוגייה הזאת: באמצעות בדיקת כספי הבונוסים שמעניקים טורנירי הספורט השונים ברחבי העולם למנצחים שלהם. ובמובן הזה, השליטה של הכדורגל היא מוחלטת.

בבדיקה, נמצא כי שלושת הטורנירים המכניסים ביותר הם מענף הכדורגל: במקום הראשון ליגת האלופות, שהכניסה לזוכה שלה בעונה החולפת, ברצלונה, 43.4 מיליון דולר בגין מענק על הישגים. טורניר היורו במקום השני: אליפות אירופה ב-2008 הכניסה לזוכה, נבחרת ספרד, 33 מיליון דולר. במקום השלישי המונדיאל, שהכניס לאותה ספרד ב-2010 פרס של 31 מיליון דולר.

רק כשמגיעים למקום הרביעי ברשימה, מוצאים טורניר מספורט יחידים: "גביע פדקס" בגולף, שהזוכה בו מקבל 10 מיליון דולר. למקום החמישי הכניסו ב"פורבס" ענף שקיימת מחלוקת האם הוא בכלל ניתן להגדיר אותו כ"ספורט" - פוקר. כך או כך, הזוכה ב"וורלד סירייס" האחרון שנערך בלאס וגאס גרף לכיסו צ'ק בסך 8.9 מיליון דולר.

ענפי הספורט הגדולים של ארצות הברית, בייסבול ופוטבול, מצליחים גם הם להשתחל אל תוך הרשימה: הזוכה האחרונה בסופרבול של ה-NFL, גרין ביי פקרס, קיבלה בונוס של 8.5 מיליון דולר; המנצחת ב"וורלד סירייס" של ה-MLB, סן פרנסיסקו ג'איינטס, הסתפקה ב-7.9 מיליון דולר.

ענף נוסף שמכניס הרבה כסף לזוכים בו הוא מירוצי סוסים: גביע העולם האחרון בדובאי העניק פרס של 6 מיליון דולר למנצח.