התמ"ת פשט על משרדי חדשות 2, חדשות 10 ו"ידיעות"

פקחי משרד התמ"ת פשטו בהפתעה על מערכות החדשות ועל מערכת העיתון, במסגרת מבצע אכיפה של תנאי העבודה בגופי תקשורת ובמשרדי פרסום

פקחי משרד התמ"ת פשטו בהפתעה על מערכות החדשות של חדשות ערוץ 10 וערוץ 2 ועל מערכת העיתון "ידיעות אחרונות". זאת במסגרת מבצע אכיפה של תנאי העבודה במערכות התקשורת השונות. במהלך הפשיטה נתבקשו ראשי המערכות להביא מספר עובדים, משכבות השכר הנמוכות, לתשאול על-ידי הפקחים.

הבדיקה מצטרפת לפשיטות מוקדמות יותר השנה שנעשו במשרדי פרסום. בין היתר נערכה בדיקה גם במשרד הפרסום הגדול במדינה, מקאן אריקסון, ובמשרדים קטנים יותר.

ל"גלובס" נודע, כי טרם התקבלו החלטות מלאות באשר לתנאי ההעסקה, אולם ככל הנראה במערכת אחת לפחות נמצאו ליקויים ובמשרד התמ"ת נערכים להגשת תלונות רשמיות.

ממשרד התמ"ת נמסר, כי "אגף אכיפת חוקי עבודה במשרד התמ"ת מקיים מזה מספר שבועות מבצע אכיפה נרחב בענף התקשורת, בדגש על משרדי פרסום, חברות הפקה, גופי תקשורת ומערכות עיתונים. המבצע נועד להבטיח תנאי העסקה נאותים, למנוע הפרת חוקי העסקת עובדים ולהגביר מודעות והרתעה בקרב מעסיקים פוגעניים בתחום זה. מבצע האכיפה הנרחב יימשך ככל שיידרש וצפוי לכלול שורה ארוכה של גופים מתחום התקשורת ובכללם משרדי פרסום, חברות הפקה ומערכות עיתונים. אגף האכיפה מנוע מלאשר או להכחיש כל מידע אודות חברות נבדקות וממצאי ביקורות".

מערוץ 10 נמסר, כי "במסגרת הבדיקות השגרתיות של משרד התמ"ת בגופי התקשורת נערכה בדיקה גם בחדשות 10. שמחנו לשתף פעולה עם צוות התמ"ת".

מחדשות 2 נמסר: אנו רואים חשיבות גדולה בבדיקותיו של משרד התמ"ת. שמחנו לשתף פעולה.

ב"ידיעות אחרונות" סירבו להגיב.