מועמד נתניהו לראשות רשות השידור נכשל במבחן פילת

יוני בן-מנחם, המועדף על נתניהו לתפקיד מנכ"ל רשות השידור, נכשל במבחן פילת לפני מספר שנים ■ בן-מנחם: "הפרסום הוא חלק מניסיונות ההכפשה שמנהלים נגדי בעלי אינטרסים"

יוני בן מנחם, מי שנחשב למועמד המועדף על ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד מנכ"ל רשות השידור, נכשל במבחן פילת שנערך לו לפני מספר שנים לבקשת רשות השידור.

בשנת 2002, עת הגיש את מועמדותו לתפקיד מנהל הטלוויזיה, ניגש בן מנחם למבחן פילת - מכון המתמחה בבדיקת התאמה של מועמדים לתפקידי יעד בארגון ושל הפוטנציאל הניהולי של עובדי הארגון. על-פי האבחון של פילת, בן מנחם הוא אדם החסר כושר ארגון ויכולת הנעת אנשים, חושש מקונפליקטים ואינו עמיד בלחצים וכן חסר בנוכחות סמכותית, החלטית ומנהיגותית. לבסוף, ממליץ מכון פילת שלא לקבל את בן מנחם לתפקיד, מעניק לו ציון 4 מתוך 10 וקובע כי הוא בעל סיכוי מתחת לבינוני להצליח בתפקיד.

נתניהו ימליץ בקרוב

יש לציין כי הנושא הזה כבר עלה בעבר, זמן קצר לאחר מינויו של בן מנחם לתפקיד מנהל קול ישראל ב-2003. באותה תקופה פנה היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, אלדד יניב, ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בבקשה שיבדוק כיצד ייתכן שמשקיף מטעמו נתן הכשר "להעמיד לבחירה פלוני הנטול כל כישורי סף למשרה ניהולית של גוף כה מורכב, וזאת למרות שידע כי בן מנחם לא עבר את מבחן פילת".

כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, במהלך השבועיים הקרובים יגיעו חברי מליאת רשות השידור ללשכתו של נתניהו על מנת לקבל את המלצתו לגבי מועמד למנכ"ל הרשות. על-פי ההערכות, המועמד המוביל לתפקיד זה, ולו רק כמנכ"ל זמני, הוא בן מנחם.

בן מנחם ביצע במהלך הקריירה העיתונאית שלו מספר מרשים של תפקידים חשובים ובהם, מנהל "קול ישראל" במשך חמש שנים מ-2003 ועד 2008, הכתב לענייני שטחים של הערוץ הראשון במשך 11 שנים, ראש דסק ב"קול ישראל", כתב ופרשן מדיני של "קול ישראל" במשך שמונה שנים ועוד. למרות הסיכום החד-משמעי של האבחון, הוחלט בסופו של דבר לקבל את בן מנחם לתפקיד מנהל "קול ישראל".

יוני בן מנחם מסר בתגובה: "אכן נבחנתי לפני עשור במכון בדיקה, אך אין לי מושג מה היו התוצאות בגלל היותו של המבחן חסוי. המבחן היה חלק מהליך בחירה שבסופו נבחרתי מנכ"ל קול ישראל - תפקיד שאותו מילאתי בהצלחה מרובה כשתי קדנציות מלאות. ההידרדרות במצבן של רשתות קול ישראל מאז שעזבתי את תפקידי מאז ועד היום מדברת בעד עצמה.

"פרסום זה מתווסף לניסיונות הכפשה שמנהלים נגדי בודדים בעלי אינטרסים מובהקים שטובת רשות השידור והצלחת השידור הציבורי אינם עומדים מול עיניהם אלא טובתם האישית. הרקורד המקצועי המוצלח שלי בכל תפקידי ברשות השידור, כולל בתפקידי ניהול, מדבר בעד עצמו. וסותר לחלוטין את ניסיונותיהם של המכפישים. כולי תקווה שגורמים אלה, במקום שיעסקו בהכפשות, יפנו את מאמציהם ואת מרצם להצלת השידור הציבורי".