פינוי בינוי בר"ג: הועדה המקומית קידמה ואז המליצה לבטל

בפרויקט פינוי בינוי בר"ג היו אמורות להיהרס 69 יח"ד לטובת בנייה של 210 יח"ד חדשות ■ לאחר אישור הוועדה המחוזית, המליצה במפתיע בוועדה המקומית לבטל את הפרוייקט

לאחר שנים בהם קודמה תוכנית פינוי בינוי ברמת גן, ולאחר שקיבלה את אישור הועדה המחוזית, החליטה במפתיע הועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר להמליץ על ביטולה.

מדובר בפרויקט פינוי בינוי במסגרתו היו אמורות להיהרס 69 יחידות דיור ישנות בשדרות ירושלים 89, 81, 93 וברחוב גולומב 8 בעיר לטובת בנייה חדשה במתחם שהייתה אמורה לכלול 210 יחידות דיור חדשות בבניין בן 30 קומות מעל ארבע קומות חניה, ובניין בן 15 קומות מעל שלוש קומות חניה.

בעלי הדירות במתחם שכבר ערכו מכרז לבחירת הקבלן המבצע והיו בטוחים כי לאחר אישור הועדה המחוזית נסללה הדרך לביצועו שלחו לאחרונה מכתב זועם ליו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, גילה אורון, בו הם נרעשים לנוכח החלטתה של הוועדה המקומית רמת גן, לבטל את הפרויקט, ואינה מוכנה להוציא היתרי בניה. חשוב לציין שמדובר בתוכנית שהעירייה עצמה יזמה לפני כעשר שנים כפועל יוצא ממצוקת הדיירים מהצפות חוזרות ונישנות של הדירות בחורף וממצבם הרעוע של בנייני המגורים.

"העירייה הציבה דרישות דרקוניות"

במכתב הדיירים נכתב כי: "באורח מפתיע, ובמקביל לבחירת יזם, הציבה העירייה דרישות דרקוניות בלתי צפויות; גם לאחר שמולאו התנאים שדרשה הוועדה המקומית מהיזם, הדבר לא סיפק את רצונם וכעת היא מבקשת לבטל את התוכנית. ניסיון סיכול הפרויקט על ידי הוועדה המקומית והעירייה מסב לנו נזק כלכלי רב, וגורם לכעס וחוסר אמון במוסדות העירייה, שכן הוועדה פועלת באופן שרירותי ובלתי מתחשב".

עוד כתבו בעלי הדירות כי: "ההחלטה האחרונה של הוועדה המקומית להמליץ לבטל את התוכנית התקבלה ללא ידיעתנו ומבלי שקולנו נשמע. אין זה מתקבל על הדעת שלאחר עשר שנות מאבק להוצאתו של הפרויקט לפועל, הוועדה המקומית תמליץ לבטל את התוכנית בהינף יד ותוך התעלמות מוחלטת ממצב הבניינים ורצון בעלי הדירות. לדעתנו הוועדה חוטאת לתפקידה בכך שהיא מונעת מענה הולם באמצעות תוכנית, אשר קודמה על ידה ואשר עונה על תוכנית המתאר הארצית, מומנה בידי משרד השיכון וזכתה לתמיכה בוועדה המחוזית ובועדת הערר הארצית".

ל"גלובס" נודע כי בעקבות ההמלצה על ביטול התוכנית שוקלים הדיירים להגיש עתירה משפטית כנגד הועדה המקומית באמצעות עו"ד אין שרקון שמלווה את הדיירים בפרויקט.

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה כי:"הועדה המקומית לתכנון ובנייה החליטה בישיבתה האחרונה להמליץ לוועדה המחוזית לבטל את תוכנית הבנייה. זאת מכיוון שלא התקבל כתב שיפוי מהיזמים שהניח את דעת העירייה כנגד החשש מתביעות בגין ירידת ערך".

חשוב לציין כי אם לא תקודם התוכנית בחצי השנה הקרובה דינה להתבטל משום שאישורה בוועדה המחוזית היה מותנה במימוש תוך שנה ממתן התוקף.

גורמים המקורבים לנושא הסבירו שהמלצת העירייה לבטל את התוכנית נובעת מחשש לגל תביעות שיגיע עקב אישור התוכנית. כתב השיפוי עליו מדובר בתגובה מטיל את האחריות לטיפול ומימון נושא זה על הקבלן וללא מתן ערבויות בנושא מצידו לעירייה היא תהיה חשופה לתביעות בסדר גודל של עשרות מיליוני שקלים.