נחשף ניסיון להשפיע על תוצאות "כוכב נולד" לטובת תמר יהלומי

הניסיון כלל הצבעות לתמר יהלומי בהיקפים גבוהים ממספרים סלולריים השייכים לאותן סדרות ■ טדי הפקות וזכיינית ערוץ 2 קשת פנו למשרד חקירות פרטי

קשת לוקחת אחריות בעקבות חשיפת זיופים בהיקף ההצבעות ל"כוכב נולד": זכיינית ערוץ 2 קשת חושפת היום (א') ניסיון להשפעה על תוצאות "כוכב נולד" לטובת המתמודדת תמר יהלומי.

ביום חמישי האחרון נחשפה הפקת התוכנית לדפוס הצבעה חריג מהרגיל. מערכות הבדיקה בקשת וביוניסל - החברה הטכנולוגית האמונה על איסוף נתוני ההצבעות - גילו דפוס הצבעה מאסיבי פסול עבור המתמודדת תמר יהלומי בשווי עשרות אלפי שקלים.

מבירור שנעשה עלה כי התוצאות זויפו בשתי תוכניות של "כוכב נולד" - ב-6 ביולי וב-2 ליולי. דפוס ההצבעה הפסול אובחן באמצעות ניתוח סטטיסטי, שחשף כי ההצבעות נעשו למתמודדת אחת בלבד באופן בלעדי וחוזר ממספרים סלולריים מאותן קבוצות מספרים. עוד העלתה הבדיקה כי אותם ה-SMS'ים נשלחו מקבוצות הכוללות מאות מספרים מאותן סדרות.

"ממצאי בדיקתנו מצביעים על דפוס הצבעה בעייתי ביותר. בבדיקה שערכנו התברר כי דפוס זה לא היה קיים בעונות הקודמות", הסביר נמרוד קמחי, מנכ"ל יוניסל.

בניסיון להצליב את המידע נבדק גם דפוס ההצבעה באתר האינטרנט של התוכנית. גם בדיקה זו העלתה כי יש חוסר מתאם מובהק בהצבעות שהתקבלו עבור המתמודדת תמר יהלומי באמצעים הסלולריים לעומת התוצאות שהתקבלו במקביל באתר האינטרנט של התוכנית.

האם יש היבט פלילי?

עקב זאת פנו טדי הפקות וקשת למשרד חקירות פרטי על מנת לגלות את העומדים מאחורי העניין. לאחר שייערך בירור ראשוני, יוחלט האם יש היבט פלילי המחייב את התערבות המשטרה.

חברת יוניסל כבר הודיעה כי החל מהתוכנית הבאה יופעל מנגנון ממוחשב חדש, שיפעל לזיהוי ופסילה בזמן אמת של ההצבעה פסולה מסוג זה.

אין זו הפעם הראשונה שזוהו ניסיונות להטיית תוצאות התוכנית. גם הפעם זיהו מערכות הבקרה דפוס חריג. ביום ד' הקרוב (13/7) תיפתח התוכנית בהשתתפות כל המתמודדים שההטייה השפיעה על תוצאותה הצבעה שלהם: אורטל אדרי, לירון רמתי, הצמד נדב ואסף ותמר יהלומי.

מקשת נמסר כי זהו הצעד המתבקש לשוב לנקודה בה התקיימה ההשפעה לותת הזדמנות הוגנת לכל המתמודדים המדוברים.

צעד זה, מקווים בקשת, "יאפשר לקהל לבחור ולהחזיר באופן הוגן את הטוב מביניהם ישירות לשלב חצי הגמר".

רן תלם, סמנכ"ל התוכניות בקשת, מסר: "'כוכב נולד' הינה תחרות כישרונות שבה רק לכישרון, לאיכות השירה ולאהדה לה זוכה מתמודד כזה או אחר צריכה להיות השפעה על התוצאות. לא נאפשר לאף גורם להטות באופן מניפולטיבי את תוצאות התחרות. לכן, בדיוק כפי שפעלנו בעבר, נמשיך להפעיל את כל מערכות הבקרה ולא נחסוך שום מאמץ והשקעה בכדי לשמור על הוגנות מלאה ללא כל פשרות בהצבעה ל'כוכב נולד'".

מטדי הפקות נמסר: "זהו רגע לא קל לכולנו, אך מהלך זה מתחייב למען ההגינות העומדת בבסיס 'כוכב נולד' מזה עשור של פעילות. אנו מאמינים כי לתמר ולמתמודדים לא היה כל קשר לעניין ומבקשים מהקהל לשפוט אותם בתוכנית הקרובה על-פי שירתם בלבד, ומאחלים להם הצלחה מקרב לב".