באליגם משיק את שירות "בא לי עכשיו" - קופונים בזמן אמת

באליגם מציין את יום השנה להשקתו עם שירות חדש: "בא לי עכשיו" ■ בשונה מהעסקאות היומיות, השירות החדש יאפשר לקבל הצעות במשך היום הניתנות למימוש למספר שעות מוגבל

בימים אלה מציין שוק הקופונים בישראל את שנתו הראשונה. אמנם עברה לה רק שנה, אך נראה שהיא הייתה אינטנסיבית במיוחד עם שלל הדילים היומיים ואינספור האתרים שקמו. השוק הפך לרווי במיוחד, כשהאתרים כמעט מחקים אחד את השני - דיל שהופיע באתר אחד, הופיע כעבור שבוע-שבועיים באתר אחר.

לאור זאת, מנסים האתרים בכוח לבדל את עצמם אחד מן השני. ישנם אתרים חדשים שמנסים להשיג נתח שוק באמצעות מודל עסקי שונה, אחרים מנסים להציג דילים אטרקטיביים במיוחד, ויש גם מי שמנסה להציע פיצ'רים נוספים.

עם הקבוצה האחרונה נמנה באופן בולט אתר באליגם, מראשוני האתרים שעלו בישראל, שהשיק היום (ב') שירות קופונים חדש בשם "בא לי עכשיו", שבמסגרתו יוכלו הלקוחות ליהנות מקופונים חדשים במהלך כל היום ולא רק במייל אחד שהם מקבלים על הבוקר.

בחברה, שמפיצה לדבריה דילים יומיים ל-300 אלף לקוחות, מסבירים כי בשונה מהעסקאות היומיות, שהינן לטווח ארוך ושמגיעות מדי בוקר למייל הפרטי של הלקוחות, השירות החדש יאפשר לצרכנים לקבל הצעות במהלך היום, שניתן לממש אותן למספר שעות מוגבל. כך, למשל, בזמן ביקור בקניון ניתן יהיה לגלוש לאתר באליגם, או להפעיל את אפליקציית האייפון ולבדוק האם קיימים קופונים באזור.

הרעיון שעומד מאחורי השירות החדש הוא לאפשר לבעלי עסקים, הפועלים כבר בשיתוף עם באליגם, להעלות בעצמם הצעות לקופונים בזמן אמת ובהתאם לפעילות העסק באותו הרגע. אם בעל מסעדה רואה שצפי ההזמנות לאותו ערב נמוך יחסית, הוא יכול להציע קופונים לשעות הערב החל מהצהריים. כך הוא גם ממלא את המקום וגם לא מודאג שמא עובדיו יהיו חסרי תעסוקה בשל היעדר שולחנות לטפל בהם.

בבאליגם בונים בעיקר על עסקים מתחום המסעדות, התרבות, הבידור והלייף סטייל כמו ספא, מניקור ושאר טיפולי יופי.

"'בא לי עכשיו' פונה ללקוחות שזקוקים למענה מיידי של קופונים כשהם רוצים לצאת לסרט, ללכת לאכול וכו'", מסבירה מנכ"לית באליגם, טל לב. כך, לדוגמה, תיאטרון שרואה שבשעות הצהריים עדיין נשארו כרטיסים להצגה באותו ערב, יוכל להציע את הכמות המדויקת של הכרטיסים הנותרים כקופון מיידי.

לדברי לב, בעלי העסקים מגלים התלהבות מהשירות החדש, שיחל בתל-אביב ועם הזמן יתרחב גם לערים נוספות. בחברה מתכוונים בהמשך לשדרג בהתאם גם את האפליקציה הסלולרית שלהם, שתצא השבוע גם בגלרסה לאנדרואיד, ולאפשר קופונים מבוססי מיקום.

"יש משהו במיידיות שמתחבר ישירות עם המיקום שלי כצרכן", מסבירה לב. "אם אני מסתובבת עם חברות שלי בהוד-השרון, מעניין אותי באותו רגע לדעת אילו קופונים יש בסביבה הקרובה אליי ולא בתל-אביב".

באליגם, יש לציין, הוא אתר הקופונים היחיד שמציע היום אפליקציה סלולרית שניתן דרכה לבדוק ולרכוש קופונים. האפליקציה הושקה לשוק כבר לפני חצי שנה.

לב אומרת כי בשנה הראשונה לפעילות באליגם בשוק, נמכרו 500 אלף שוברים בשווי של עשרות מיליוני שקלים.

באשר להתפתחות כלל שוק הקופונים, אמרה לב כי "יחסית לפרק זמן של שנה, נעשתה כאן מהפכה גדולה. השוק הזה הולך להישאר פה הרבה זמן והוא ימשיך לגדול ולהציע עוד פונקציות".

באשר לאינפלציה בכמות אתרי הקופונים, ציינה לב כי "זה שוק מאוד תחרותי, אבל הוא מתחיל להירגע: בהתחלה הייתה הרבה התלהבות, שהביאה לעומס ולנהירה של לקוחות לכיוון אגרגטורים שאספו מידע משלל האתרים. עכשיו אנשים בעיקר מתחברים לאתרים ספציפיים שהם מעדיפים לעקוב אחריהם".

ארה"ב מוצפת בקופונים מבוססי מיקום וזמן

שירות הקופונים בזמן אמת של באליגם הוא המשך ישיר למתרחש בשוק הקופונים המוביל בעולם - בארצות-הברית. שתי השחקניות המשמעותיות בשוק - גרופון ו-livingsocial - השיקו בחודשים האחרונים אפליקציות של דילים מבוססי זמן ומיקום. כך, בעלי סמארטפונים יכולים לרכוש קופונים לעסקים שנמצאים סביבם ושמציגים דילים שרלבנטיים לאותו הרגע.

livingsocial Insrant יצא לדרך באפריל השנה בוושינגטון והתרחב בהמשך לניו-יורק. דיל הפתיחה היה ארוחה בדולר, ועל-פי החברה, היא מכרה 27 אלף קופונים תוך 3 שעות. Groupon Now התחיל בחודש מאי בשיקגו ובהמשך הגיע גם לסן פרנסיסקו ולניו-יורק.

שתי החברות מתחרות בסקטור זה גם מול פייסבוק, שמציעה את Facebook Deals, גוגל עם Google Offers ושירות ShopAlert של ענקית התקשורת AT&T.