יואב צפיר: לא מאמין שתמר יהלומי קשורה לזיופים ב"כוכב נולד"

צפיר, הבמאי והעורך של "כוכב נולד": "בתוכנית ביום רביעי נעשה שני סבבים: בסבב הראשון יתחרו 3 המועמדים שעפו מול תמר, ובסבב השני יתחרה המנצח מביניהם מול האחרים"

"אין לי חשד לגבי מי שאחראי לזיופים, ואני לא מאמין שזה קשור לתמר" - כך אומר ל"גלובס" הבמאי והעורך הראשי של "כוכב נולד", יואב צפיר, לאחר שהתגלה כי נחשף ניסיון להשפעה על תוצאות "כוכב נולד" לטובת המתמודדת תמר יהלומי.

"בסך-הכול מדובר באמת ברגע לא קל ל'כוכב נולד'. אני לא אוהב להתעסק בדברים האלה, אבל ברגע שהמערכת מתריעה, אני לא יכול להתעלם מזה. בדקנו את כל התוכניות ומצאנו כל מיני בעיות", הוסיף צפיר.

"לבי יוצא אל תמר, היא לא אשמה בזיופים, ואפשר אפילו לומר שהיא קורבן שלהם. בכלל, תמר היא בחורה מוכשרת וראויה לאהדה, ואני מאוד רוצה שהיא תוכיח את עצמה בתוכנית הבאה".

- ומה בהמשך?

"ביום רביעי הקרוב נאריך את התוכנית ונעשה שני סבבים. בסבב הראשון יתחרו השלישיה שעפו - אורטל אדרי, לירון רמתי והצמד נדב ואסף - מול תמר; ובסבב השני יתחרה המנצח מביניהם מול המתמודדים האחרים.

"המתמודדים שחוזרים שמחים על ההזדמנות לחזור ל'כוכב נולד', אבל צריך להבין שאין פה שום חגיגה מצד אף אחד. אנחנו כולנו מסתובבים פה בימים האחרונים עם תחושת מועקה כבדה. אין פה גאווה גדולה על הגילוי של הזיופים".

SMS'ים נשלחו ממאות מספרי טלפונים

ביום חמישי האחרון נחשפה הפקת "כוכב נולד" לדפוס הצבעה חריג מהרגיל. מערכות הבדיקה בקשת וביוניסל - החברה הטכנולוגית האמונה על איסוף נתוני ההצבעות - זיהו דפוס הצבעה מאסיבי פסול עבור המתמודדת תמר יהלומי. ההערכה היא כי מדובר בהצבעות בשווי של עשרות אלפי שקלים.

מבירור שנעשה עלה כי התוצאות זויפו בשתי תוכניות של "כוכב נולד" - ב-6 ביולי וב-2 ביולי. דפוס ההצבעה הפסול אובחן באמצעות ניתוח סטטיסטי שחשף כי ההצבעות נעשו למתמודדת אחת בלבד באופן בלעדי וחוזר ממספרים סלולריים מאותן קבוצות מספרים. עוד העלתה הבדיקה כי אותם הה-SMS'ים נשלחו מקבוצות הכוללות מאות מספרים מאותן סדרות.

בניסיון להצליב את המידע נבדק גם דפוס ההצבעה באתר האינטרנט של התוכנית. גם בדיקה זו העלתה כי יש חוסר מתאם מובהק בהצבעות שהתקבלו עבור המתמודדת תמר יהלומי באמצעים הסלולריים לעומת התוצאות שהתקבלו במקביל באתר האינטרנט של התוכנית.