אין עתיד לדור הבא

הזבוב שעל הקיר בווילה של התוכנית ימות משיעמום או מבדידות לפני שיודיעו על קיצורה

עכשיו אפשר כבר לומר זאת רשמית: תוכנית הריאליטי החדשה "הדור הבא 24/7" היא סוג של פיאסקו - גם בהיבט הטלוויזיוני וגם בהיבט האינטרנטי. לא מדובר ב'עוד תוכנית' שלא מצליחה להשיג נתוני רייטינג משביעי-רצון. במשכנו של ערוץ 10 בבית הוורד, כמו גם במשרדי וואלה, הימרו בענק על פורמט הריאליטי הזה. עבור שני הצדדים מדובר בהזדמנות למיצוב ומיתוג מחדש בביצת המדיה המקומית.

כך, בהחלטה חריגה החליטו קברניטי ערוץ 10 לחבור דווקא לוואלה, ולא לאתר נענע10, השותף הטבעי. זאת מתוך אמונה שחבירה לאתר הפופולרי ביותר בישראל יצליח לייצר את הבאזז האינטרנטי הרצוי שיתורגם לרייטינג גבוה. אולם נכון לעכשיו, משהו בחיבור בין הצדדים פשוט לא עובד.

בוואלה ודאי אומרים שהמוצר הטלוויזיוני פשוט לא טוב, והם צודקים. תוכנית הריאליטי עדיין סובלת מפיצול אישיות - האם מדובר בוורסיה מתקדמת של "האח הגדול" או בפורמט של "הרווק". גם הליהוק של איתן אורבך כעוגן המרכזי התגלה כטעות, שאותה אפשר היה למנוע לו רק היו מנטרים את הבאזז השלילי שנוצר ברשת בטרם הוכרז שמו באופן רשמי.

ערוץ 10 אף פעם לא ממש הצטיין ב'פרוגרמינג' טוב. להתחרות ב"מאסטר שף"? הצחקתם את אבי ניר, מנכ"ל קשת. אפילו ברשת יכולים לחייך. וכשיש כל-כך הרבה בעיות בתוכן ובאריזה הסופית של מוצר טלוויזיוני, גם אשף לשיווק אינטרנטי יתקשה לייצר באזז חיובי סביבו.

יש להניח כי בזכות השידור החי של התוכנית באתר, וואלה נהנית מעלייה מסוימת בטראפיק, אולם סביר כי לא מדובר ב'פיקים' מטורפים מהם נהנה אתר Mako כששודרה תוכנית הדגל שלו, "האח הגדול".

וואלה לא שחררה עדיין לתקשורת נתונים רשמיים שיאפשרו הצצה לרייטינג המקוון של התוכנית, אבל קשה להניח כי קיים פער משמעותי בינו לבין הרייטינג הטלוויזיוני.

כך, לדוגמה, בעמוד הפייסבוק של התוכנית יש למעלה מ-50 אלף אוהדים, ורמת הפעילות בו גבוהה, אבל זו לא מצליחה להניע את הגולשים לצפייה בתוכנית בפריים-טיים. במקום שיתוף-פעולה הרמוני בין שתי הפלטפורמות, קיבלנו שני צדדים שמזכירים יותר מכל משפחה לא מתפקדת.

גם לו ערוץ 10 היה נשאר עם נענע10 המצב לא היה יותר טוב - מקור הבעיה טמון באיכות התוכן. וכרגע, ההימור של שני הצדדים על התוכן הזה התגלה כמשגה יקר. יקר מאוד.

וואלה, למשל, השקיעה סכום לא מבוטל במיזם - 8 מיליון שקל, ואם לוקחים בחשבון את הציפיות הגבוהות שתלו בתוכנית, שבאו לידי ביטוי בהקצאת 70 אנשי הפיתוח של הפורטל לפיתוח מוצרים ואפליקציות נלוות - ברור כי הנהלת וואלה מתקשה, נכון לעכשיו, להצדיק בפני בעלי המניות את ההשקעה המסיבית. וערוץ 10? הוא שקוע כבר בדור הבא של החובות.

מבלי להיות זבוב על הקיר במסדרונות ערוץ 10 ובחדרי פורטל וואלה, ברור שאף אחד שם לא צוחק וגם לא מחייך. אפשר לדמיין בקלות את הצעקות, ההאשמות ההדדיות והאכזבה הכללית שמאפיינת כעת את מערכת היחסים בין הצדדים. זו שרק עד לפני כחודש סומנה כהתחלת דרך משותפת מבטיחה וארוכת-טווח.

כשאין רייטינג גבוה בתוכניות הראשונות, הוא יתקשה להתרומם בהמשך הדרך. נכון, גם העונה האחרונה של "האח הגדול 3" לא ייצרה באזז משמעותי ברשת, אבל הרייטינג הטלוויזיוני היה גבוה כבר מתחילת הדרך, והסינכרון בין הטלוויזיה לאינטרנט עבד באופן מושלם.

למרות שוואלה פנתה לערוץ 10 בבקשה לממש את האופציה ולהאריך ל-4 עונות נוספות את ההתקשרות סביב התוכנית, לא סביר ש"הדור הבא" יגיע לשנה הבאה, גם לא בטוח שלסוף העונה המתוכנן בעוד 3 חודשים.

והזבוב שיהיה על הקיר בווילת התוכנית כשיודיעו על קיצור התוכנית למתמודדים? הוא כבר ימות משיעמום עד אז. או מבדידות.