תעודת בגרות בפייסבוק

מצעד האפליקציות: איך לשלב בין הרשתות החברתיות והמבחן שבודק לכם את הפייסבוק

1. טוויטר בצבעים

משתמשי טוויטר מתקשים לעתים לעמוד בזרם הציוצים הבלתי פוסק. אפליקציית Twimbow מתיימרת לסייע להם במעקב.

לאחר הרשמה קצרה והתממשקות לחשבון האישי בטוויטר, האפליקציה מתחילה לעשות קצת סדר, באמצעות שלושה טורים שונים. הראשון מקטלג את הציוצים על-פי צבעים (בין השאר הודעות פרטיות, ריטוויטים ואזכורים); הטור השני מאפשר למשתמש לבחור בעצמו את שיטת הסימון על-פי צבעים; והטור השלישי מציע פיצ'ר של חיפוש בזמן אמת ומעקב קל אחר נושאים. כמו-כן ניתן ליצור פילטרים שיסננו ציוצים שמכילים מילה מסוימת, כדי להקטין את הרעש שנוצר סביב נושאים פופולריים שאינם מעניינים את המשתמש.

2. האם אתם מכורים לפייסבוק?

מגדירים את עצמכם כמכורים לפייסבוק? סבורים שלו היה מבחן שבודק את רמת הפעילות והשיתוף שלכם באתר הייתם מקבלים 100? אפליקציית Report Card מציעה לכם את האופציה הזו - לבחון את פעילותכם, ולקבל על כך תעודה אמיתית, כולל ציונים ודירוג כללי.

לאחר התממשקות לפייסבוק (באמצעות פייסבוק קונקט), האפליקציה סורקת את המידע האישי שלכם ברשת החברתית, ומציגה בפניכם את הציונים שקיבלתם בכל קטגוריה: מספר הסטטוסים שכתבתם; הלינקים ששיתפתם; הלייקים שעשיתם; סרטוני הווידיאו והתמונות שהעליתם; ומספר החברים שלכם. זאת, לצד הציון הסופי והמשוקלל.

אז אם קיבלתם A אתם יכולים להגדיר את עצמכם כמשתמשי פייסבוק מוצלחים, או במילים פחות מכובסות: מכורים.

3. פייסבוק בגוגל

ככל שיותר-ויותר משתמשים מצטרפים לרשת החברתית החדשה של גוגל, גוגל פלוס, כך מפתחי האפליקציות משיקים עוד תוספים ושירותים שמשדרגים את החוויה בשירות החדש.

אחד מתוספי הדפדפן היעילים הוא גוגל-פייסבוק כשמו כן הוא - לאחר התקנת התוסף, משתמשי גוגל פלוס ייחשפו לכפתור נוסף בראשית העמוד הנקרא פייסבוק; לחיצה עליו חושפת בפני המשתמש את זרם ההודעות שלו בפייסבוק.

כך ניתן להישאר בגוגל פלוס ולא לפספס את מה שמתרחש ברשת החברתית הפעילה יותר. התוסף מתאים לדפדפני אינטרנט אקספלורר, פיירפוקס וכרום.

4. חוות הפרטיות

נושא הפרטיות באינטרנט תמיד מושך עניין, אם כי משתמשים רבים לא מייחסים לכך חשיבות. ואולם גולשים שמרבים לשחק באפליקציות בפייסבוק ומאפשרים הרשאות גישה לפרטים האישיים שלהם, ימצאו עניין בפיצ'ר החדש של ענקית המשחקים החברתיים זינגה PrivacyVille.

המשתמשים מוזמנים לשוטט בעיר וירטואלית, כדי לגלות את מדיניות הפרטיות של זינגה. לחיצה על כל בניין בעיר פותחת בפני המשתמש חלונית פופ-אפ, ובה רשום איזה מידע זינגה אוספת על המשתמש ואילו שימושים החברה עושה במידע זה.

אמנם, זהו אינו אחד מהמשחקים הכיפיים והממכרים של זינגה, אך ודאי שהוא נחמד יותר מלקרוא את מדיניות הפרטיות המשעממת של החברה.