תומכי אסד תקפו את שגרירויות ארה"ב וצרפת בדמשק

על פי הדיווחים: שומרי השגרירות הצרפתית פתחו באש לכיוון אנשי אסד ■ נזק רב נגרם למבנה שגרירות ארה"ב בדמשק

תומכיו של נשיא סוריה, בשאר אסד, תקפו הערב את שגרירויות צרפת וארה"ב בבירה הסורית דמשק. על פי הדיווחים של הדיפלומטים בדמשק, שומרי השגרירות הצרפתית פתחו באש לכיוון אנשי אסד כדי לנסות לבלום אותם לפני שהם חודרים לשגרירות. ההמון חדר לזמן קצר לשגרירות ארה"ב, אך עזב אותה.

ארה"ב הודיעה זמן קצר לאחר פרוץ המהומות כי היא מזמנת את שגריר סוריה במדינה לבירור. איש מאנשי השגרירות האמריקנית לא נפגע, אך נזק נגרם למבנה. בוושינגטון מדגישים שהמשטר הסורי לא הגיב בזמן למתקפה על השגרירות ושהמשטר הסורי "נכשל" בניסיון להגן על חיי הדיפלומטים.

עדי ראייה אמרו לסוכנות הידיעות AP שהמסתערים שברו חלונות והניפו דגל סורי על גג המתחם של שגרירות ארה"ב. כמו כן, הם כתבו כתובות גרפיטי נגד השגריר רוברט פורד וכינו אותו "כלב".

ההפגנות בבירה הסורית נגד השגרירויות פרצו, כנראה אחרי שהשגרירים משתי המדינות ערכו בסוף השבוע ביקור בעיר חמה, העיר בה פרצו המהומות האחרונות בארבעת חודשי התקוממות נגד אסד ומשטרו. מאות מפגינים נהרגו ובתים רבים נהרסו בעיר.

ראשי משרד החוץ של סוריה הזמינו אתמול את השגרירים לבירור ושיחת נזיפה בעקבות הביקור. בוושינגטון ובפריז הביאו מחאה על שיחות הפיוס שנערכות בדמשק, בלי להתחשב בדעת האופוזיציה ובלי לשמוע את נציגיו.

הצעדים של המון תומכיו של אסד נגד נציגי הקהילה הבינלאומית והבערת האזור היוקרתי בבירה הסורית עשויה להצית את ההפגנות בסוריה, אבל בעיקר, לעורר יותר ביקורת וצעדים נגד אסד בקהילה הבינלאומית.