הרשקוביץ' מסכים לרפורמה - סמכיותיו לא ייפגעו

הממונה על התקציבים החדש במשרד האוצר הסכים לבצע רפורמה מבנית באגף ■ בתמורה, הבטיח לו שר האוצר כי סמכויותיו לא ייפגעו

גל הרשקוביץ', הממונה על אגף התקציבים הנבחר, הסכים מלכתחילה לבצע רפורמה מבנית במשרד האוצר, המיועדת בין היתר להחליש את אגף התקציבים ביחס לשאר האגפים, כך אישר היום (ב') ראש המטה של שר האוצר, דוד שרן בשיחה עם "גלובס". בתמורה, הבטיח לו שר האוצר יובל שטייניץ, כי סמכויותיו לא יפגעו.

"גם השר, גם המנכ"ל (חיים שני - א.פ) וגם אני, דיברנו על הצורך ברפורמה. למיטב הבנתי, השר הודיע לו כי הרפורמה המתוכננת לא אמורה לפגוע בסמכויות של ראש אג"צ", אמר שרן בשיחה עם "גלובס".

נזכיר כי בסוף מאי האחרון נחשף ב"גלובס" כי שני השיג את תמיכתו של שטייניץ לבצע רפורמה מבנית מקיפה בתוך משרד האוצר. בבסיס הרפורמה שינוי במאזן הכוחות בין אגפי האוצר תוך השוואת כוחו של אגף התקציבים לשאר האגפים, קרי, החלשת האגף. כמו כן, חלק נוסף מהרפורמה הוא העברת סמכויות פורמאליות למנכ"ל מראשי האגפים.

בוגרי אגף התקציבים לדורותיהם קיבלו בתדהמה את הבחירה בהרשקוביץ' שכן הוא לא שימש בתפקיד מפתח, לא באגף התקציבים ולא במגזר הפרטי. מינויו כבר מחולל ביקורת רבה הן מחוץ למשרד והן בתוך המשרד, ומעורר חששות כבדים באגף, זאת לנוכח התקופה והאתגרים הלא פשוטים שעומדים בפניו.

שמו של הרשקוביץ' הגיע לשולחנו של שטייניץ עקב המלצתו החזקה של הממונה הנוכחי וחברו האישי, אודי ניסן. גורמים באוצר, מעריכים כי בחירתו של הרשקוביץ' מתיישבת עם כוונותיהם של שטייניץ ושני, לבצע רפורמה מבנית באוצר תוך הפחתת כוחו היחסית של אגף התקציבים לעומת שאר האגפים והעברת סמכויות מהממונה למנכ"ל המשרד, תוכנית שנחשפה ב"גלובס" לפני כחודש.