בכיר בדיסני: "אנו עדים בישראל לאהדה גבוהה למותג ולתכנים שלנו"

טוני צ'יימברס, האחראי למערך העסקי של דיסני במזרח התיכון ובמדינות נוספות, מסביר כיצד נכון לשווק תוכן זר לישראלים ■ "זו טעות להשתיל בעולם את התוכן שלנו כמו שהוא בארה"ב"

מיקי מאוס, "היי סקול מיוזיקל", "צעצוע של סיפור", "אליס בארץ הפלאות", "שודדי הקראיביים". כל המותגים האלה, שחוצים גילאים ופלטפורמות, שייכים לאחד התאגידים החזקים בעולם - קבוצת דיסני.

טוני צ'יימברס, האחראי למערך העסקי של דיסני במזרח התיכון, ישראל, אפריקה, טורקיה, יוון וקפריסין, שמגיע לוועידת תקשורת נתח שוק ודיגיטל של "גלובס", מסביר כי אחת האסטרטגיות של החברה היא חדירה לשווקים מתעוררים, כלומר כלכלות שנמצאות בצמיחה.

"ישראל, למשל, היא דוגמה מצוינת לשוק כזה. הטעות היא לנסות להשתיל במדינות האלה את התוכן כפי שאנחנו עושים בארה"ב. חייבים לעשות התאמות מקומיות ולהגיע לצרכנים בדרכים השיווקיות הנהוגות במדינה. דוגמאות לכך בישראל הן האדפטציה שעשה ערוץ 10 לפורמט 'בנות הזהב' והסדרה 'יוני והמחוננים' שמשודרת בערוץ דיסני ב-yes", הוא אומר.

- איך המותג נשאר רלוונטי לאורך כל-כך הרבה שנים?

"הפריסה שלנו היא עצומה - דיסני, פיקסאר, מרוול, ABC ו-ESPN, ואנחנו חוצים פלטפורמות בין סרטים, תוכניות, משחקים, ספרים, פארקים ואפילו ספינות שעשועים. העוצמות שלנו מבוססות על קריאטיביות ועל היכולת שלנו לספר סיפור. אחת האסטרטגיות שלנו היא להישען על המסורת והמורשת שלנו, אבל מצד שני לחדש ולהישאר כל הזמן רלוונטיים".

- נוכח הפריסה העצומה שלכם, אילו מהמותגים שלכם יותר רלוונטיים לישראל?

"אנחנו עדים בישראל לאהדה גבוהה למותג ולנכונות לאמץ את התכנים שלנו. כך למשל, הסרטים 'שודדי הקראיביים', 'צעצוע של סיפור', 'אליס בארץ הפלאות' והאדפטציות המקומיות של המופעים 'בת הים הקטנה' ו'היפה והחיה' זכו להצלחה גדולה. גם ערוץ דיסני רושם רייטינג מרשים".

- אתה עוסק גם בשיווק לעולם הערבי שעובר בימים אלה תהפוכות גדולות. מה צריכה להיות הגישה של משווק גדול בתקופה של זעזועים?

"אני מאמין שכמעט כל אזור בעולם עובר תהפוכות בשנים אלה. כמשווק גלובלי, אני צריך להישאר ממוקד בתוכניות ארוכות הטווח שלי ולהישאר אופטימי. בתקופות של זעזועים, צריך להימנע מהחלטות לטווח הקצר, ולהיצמד לערכי המותג הבסיסיים. המפתח הוא שמירה ויישום של תוכניות לטווח הארוך".

- באופן אישי, איזה מותג אתה אוהב במיוחד בדיסני?

"אני אוהב במיוחד את האוניברסליות של המותג. בתי הבכורה ערכה מסיבה בסגנון הסדרה 'פלונטר', והיא חוותה אותה שמחה שחשים ילדים ואנשים ברחבי העולם כשהם רואים את הסרט 'מכוניות', רוקדים מול 'היי סקול מיוזיקל', מתחפשים ל'באז' או ספיידרמן או פוגשים את מיקי מאוס באחד הפארקים שלנו. זה ממצה אולי באופן הטוב ביותר ממה הבנוי המותג הזה".