גוגל נכנסת לשוק הספרים האלקטרוניים עם מכשיר חדש

Story HD, שיושק בשבוע הבא, יתחבר לחנות הספרים של גוגל ויוריד כותרים בחיבור אלחוטי ■ עלות המכשיר - 480 שקל

שוק הספרים האלקטרוניים מספק חידושים מלהיבים פחות מעולם הטאבלטים, אך עדיין נחשב למבטיח ולבעל פוטנציאל. לכן ענקית האינטרנט גוגל החליטה להשיק עם חברת iriver את קורא הספרים הראשון המשלב את פלטפורמת הספרים שלה - גוגל eBooks.

iriver הדרום-קוראנית, המוכרת בעיקר מנגני המוזיקה שלה, תמכור את המכשיר תחת השם Story HD דרך רשת Target בארה"ב, בעלות של 480 שקל (140 דולר).

ההבדל העיקרי בין מכשיר זה לשאר קוראי הספרים האלקטרוניים הרבים שקיימים בשוק, הוא האפשרות להתחבר ישירות מהמכשיר לחנות הספרים של גוגל ולהוריד כותרים בחיבור אלחוטי ישירות למכשיר.

דפדוף מהיר

לטענת גוגל, יש כיום יותר מ-80 קוראים אלקטרוניים שתומכים בקריאת ספרים מהחנות שלה, ואולם הם דרשו מהמשתמש חיבור פיזי עם כבל בין הקורא למחשב להעברת הספר. ה-Story HD מבצע את הפעולה בצורה אלחוטית, ישירות מהחנות. ה-Story HD כולל מסך בטכנולוגיית e-ink בגודל 6 אינץ' ומעבד במהירות 800 מגה-הרץ, שאמור להציע מהירות גבוהה במעבר בין דפים.

מלבד זה, המכשיר כולל מקלדת מלאה - בדומה לקינדל של אמזון; מציע אחסון של עד 1,500 ספרים; שוקל 207 גרם, ועוביו 9.3 מ"מ. הסוללה של המכשיר אמורה לספק זמן עבודה במשך 6 שבועות בטעינה אחת.

חנות הספרים של גוגל החלה לפעול בדצמבר אשתקד, והיא כוללת 3 מיליון ספרים בחינם ועוד מאות אלפים בתשלום. לעת עתה הגישה מישראל היא רק לספרים הניתנים לקריאה בחינם. גם אפליקציית האנדרואיד אינה זמינה בשוק המקומי.

גוגל מנסה לשווק את החנות שלה לקוראי ספרים נוספים של יצרניות אחרות. אחת היכולות הנוחות שלה היא האפשרות לגשת לספר מהקורא עצמו - המחשב הנייד, הסמארטפון או הטאבלט - בדיוק מהעמוד שבו המשתמש הפסיק לקרוא.