התמ"ת יקים יחידה לקידום תעשיית הטלוויזיה והקולנוע הישראלית

‎‎מנכ"ל התמ"ת, שרון קדמי, הכריז על כך היום בוועידת תקשורת ונתח שוק ■ היחידה תפעל ליצוא סרטים ופורמטים טלוויזיוניים לחו"ל, משיכת הפקות בחו"ל לישראל וקידום תעשיית הניו-מדיה

‎‎ישראל עושה צעד רשמי ראשון להכרה בתעשיית התוכן כענף יצוא ישראלי. מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, הודיע היום (ד') בוועידת תקשורת, נתח שוק ודיגיטל של "גלובס" על הקמת יחידת סמך למשרדו, שתפקידה יהיה לפעול לקידום ולביסוס תעשיית הטלוויזיה, הקולנוע והניו-מדיה הישראלית ברחבי העולם.

היחידה אמורה לתת מענה ל-3 תתי-תחומים בתעשייה - יצוא סרטים ופורמטים טלוויזיוניים לחו"ל (כמו "רמזור", "חטופים" ו"בטיפול"), משיכת הפקות בחו"ל לישראל וקידום תעשיית הניו-מדיה.

‏לאחר קרוב לשנתיים של מחקרים מעמקים וסקירת שוק, הגיעו קדמי ואנשי משרדו למסקנה כי יש צורך בהתערבות ממשלתית כדי לממש את הפוטנציאל העסקי הגלום בה. מי שהוביל במשרד התמ"ת את המהלך יחד עם קדמי הוא צפריר אסף, העומד בראש ריכוז התחום.

‏‏"בימים האחרונים שחקן הוליוודי בשם בראד פיט צילם סרט על ישראל בעלות של 120 מיליון דולר. רק שהסרט צולם במלטה ולא בישראל. למה מלטה ולא ישראל? מבחינתנו, עד היום הממשלה בישראל לא התייחסה לתעשייה הזאת בצורה רצינית. אנחנו החלטנו להיכנס לזה", אמר היום קדמי בוועידה.

‏‏"עד שנת 2015 תצמח תעשיית הבידור והמדיה מ-80 מיליארד שקל ל-120 מיליארד", הוסיף קדמי. על-פי מחקר של פירמת ‏PWC‏, שיעור החלק הדיגיטלי בתעשייה יצמח מכרבע בשנת 2010 ליותר משליש בשנת 2015.

"ישראל היא לא מדינה שיכולה לתחרות בסין וארה"ב, אבל היא כן יכולה להתחרות בהם בנישה", אמר קדמי, והוסיף: "זאת תעשייה שיכולה לחולל תעסוקה. אני יכול לייצר פה מארג שלם שהיום אינו מגיע לכאן. מהיום יש כתובת חדשה - משרד התמ"ת. אנחנו רוצים אתכם כשותפים שלנו. חובת ההוכחה היא עלינו, הרף גבוה, ואנחנו מקווים לעמוד בו".

לממש את הפוטנציאל

‏‎‎מדובר בתוצאות מהלך שבו לקח בין היתר "גלובס", לאחר שורה של פגישות שראשיתן כבר בשנת 2009. במסגרת זו פעל "גלובס" לגיבוש מסמך עמדות, יחד עם בכירי תעשיית הטלוויזיה הישראלית.

המסמך יבטא את צורכי השוק המקומי בהגעה לתוצאות שיוכלו לממש את מלוא הפוטנציאל הישראלי, בתחום שבשנים האחרונות הביא יותר ויותר עניין במדינה וביצירותיה הטלוויזיוניות והקולנועיות, וכן בתחום הניו-מדיה.

המסקנות שגובשו עלו בסדרה נוספת של פגישות במשרד התמ"ת וסייעו לקבלת ההחלטה שעליה הצהיר קדמי היום. בימים אלה פועל קדמי מול האוצר כדי להשיג תקציב לכינונה של היחידה, שיעמוד על כ-2 מיליון שקל בשנה.

‏‏מטרה נוספת היא לטפל בחסמים ביורוקרטיים, בין היתר בכאלה שמונעים מיוצרים זרים להגיע לישראל ולצלם פה סרטים, סדרות ופרסומות. היחידה אמורה להסדיר את הפעילות מול גורמים שונים בארץ, ועל-פי חלק מהמסקנות עליה לבחון כדאיות של הקמת אולפנים בדרום הארץ.‏‎‎‏