עמוס לסקר תובע את שי לבנת ושותפיו על הפרת חוזה

לסקר לא נשאר אדיש לכך ששמו השתרבב לתביעות שהגישו שי לבנת, אמיר אדלר ואילן פדלון זה נגד זה, והגיש תביעה בסך כ-262 אלף שקל נגד חברת ימקום הנמצאת בבעלות השלושה

עמוס לסקר, המנכ"ל היוצא של חברת החשמל, לא נשאר אדיש לכך ששמו השתרבב לתביעות שהגישו שי לבנת ושותפיו לשעבר אמיר אדלר ואילן פדלון זה נגד זה, והגיש היום (ד') תביעה בסכום של כ-262 אלף שקל לבית המשפט השלום בתל-אביב נגד חברת ימקום, הנמצאת בבעלות השלושה.

בתביעה נטען כי חברת ההשקעות ימקום הפרה חוזה שנחתם עם עמרב השקעות בבעלות לסקר ורם בלינקוב, ומתחילת שנת 2011 סירבה להעביר סכומים להם התחייבה בחוזה.

הרקע להגשת התביעה מתחיל בשנת 2005, אז, כך נטען, פנו מנהלי ימקום אל לסקר בהצעה כי ייטול חלק בעסקה במסגרתה רכשה ימקום אחזקות בחברת מד 1 אי.סי 1 מחברת עורק. האחזקות היוו, בין השאר, זכויות לקבלת תמלוגים ממכירת זכויות שימוש במערכת כבלי התקשרות התת-ימיים ב"מד נאוטילוס", שהיא מערכת התקשורת העיקרית המחברת את ישראל לשדרת האינטרנט העולמית. במהלך שנת 2006 נחתם הסכם פורמלי בין הצדדים בעניין.

לטענת לסקר, עד חודש פברואר השנה קוים ההסכם במלואו, אלא שבאותו חודש לא הועברו התשלומים בעמלות מתקבולי מד נאוטילוס. עוד נטען כי רק לאחר מספר התראות שניתנו על-ידי עמרב, בכתב ובעל-פה, נאותה ימקום להעביר לעמרב חלק מהסכם החוב השותף עבור מארס 2011, בסכום של כ-207 אלף שקל, אך סירבה להעביר את סכום המע"מ לו זכאית עמרב.

לאחר שעמרב ביקשה לברר את פשר העיכוב בהעברת התשלום, התגלה לה כי הסיבה לאי-העברת הכספים נובעת מסכסוך שהתגלע בין בעלי המניות בחברת ימקום, אשר מתברר בימים אלה בבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה. עמרב טוענת כי סירובה של ימקום להעביר את הסכומים אותם היא מחויבת להעביר על-פי ההסכם, מהווה הפרה בוטה ויסודית של הוראות ההסכם.

עוד צוין בתביעה כי סכסוכים פנימיים בין בעלי המניות בנתבעת אינם יכולים להוות עילה מוצדקת לעיכוב תשלומים, וכי כל טענה שיש למי מבעלי המניות כלפי משנהו איננה צריכה לעכב קיומם של הסכמים תקפים בין התובעת לנתבעת, ומשכך אינם יכולים להוות הצדקה להפרת ההסכם.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה טען לבנת, בין השאר, כי העברת הזכויות במד נאוטילוס לעמרב נעשתה על-ידי אדלר ופדלון ללא ידיעתו. בהתאם לתביעה, התמורה ששולמה על-ידי עמרב לימקום הייתה נמוכה מדי ובפועל לא שולמה על-ידה, אלא קוזזה מתוך זכויותיה של עמרב כלפי ימקום.

עוד נטען כי במסגרת עסקה עם חברת גלובסקום, שבשליטת אליעזר פישמן ובניהולו של לסקר, גרמו אדלר ופדלון לצמצום חלקה של זואי אחזקות, שמשמשת פלטפורמה לתוכה ייצק לבנת את אחזקותיו בחברות אחרות ובסייפרטק, שנמצאת תחת זואי, תוך שהם מגדילים את חלקם בחברה.

שתי העסקות, כך לפי התביעה של לבנת, נחתמו על-ידי לסקר מצד אחד בשם גלובסקום ועמרב, ועל-ידי אדלר או פדלון מצד אחר בשם ימקום וזואי. לטענתו, השניים גזלו בכך את נכסיה של ימקום וקיפחו אותו כבעל מניות בחברה.

לסקר מיוצג בידי עורכי הדין אבנר כהן ורות אופק ממשרד כהן, וילצ'יק, קמחי.