בזק יוצאת למאבק בחברת החשמל: תפרוס תשתית אופטית

מנכ"ל בזק, אבי גבאי, בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס": ההשקעות של בזק עומדות על יותר ממיליארד דולר בשנה, והשיעור צמח במעל ל-50% בשנתיים האחרונות

חברת בזק הודיעה היום (ד') בוועידת תקשורת, נתח שוק ודיגיטל של "גלובס" כי היא מתכוונת להמשיך ולהשקיע בתשתיות תקשורת עם סיום פריסת רשת ה-NGN שלה ולשלב סיבים אופטיים (FTTH), שיגבירו את מהירות האינטרנט והשירותים עבור הצרכן הסופי.

"אנחנו מתכוונים להמשיך ולהשקיע גם לאחר סיום פרישת רשת ה-NGN, באמצעות שילוב של סיבים אופטיים וטכנולוגיות חדשניות, שיהוו את השלב הבא בהתפתחות הרשת", אמר מנכ"ל בזק, אבי גבאי, במסגרת פאנל "פס רחב לחדשנות". מדובר יהיה בכניסה של בזק לתחום שחברת החשמל מנסה לקדם באמצעות מיזם הסיבים האופטיים שלה, שטרם יצא לדרך.

גבאי הוסיף בנוגע לרשת ה-NGN, כי בזק נקראת לקראת סיום פריסת הרשת וכי ביחס למדינות אחרות בעולם, "קצב פריסת הרשת בישראל הוא מן המהירים ביותר". גבאי התייחס גם להיקף ההשקעות של החברה וציין כי הן עומדות על יותר ממיליארד דולר בשנה וכי השיעור צמח במעל ל-50% בשנתיים האחרונות.

בפאנל אחר שהתקיים היום הציג עומר טפר, סמנכ"ל בחברת שלדור, מחקר השוואתי לפיו ישראל חריגה בהשוואה למדינות אחרות בעולם בכל הקשור להיעדר תשתיות אופטיות. על פי הנתונים שהציג, בעולם קיים קצב צמיחה שנתי של 50% במספר המשתמשים בתשתיות האופטיות, שאמורות להגביר את מהירויות הגלישה של הצרכן הסופי.

גבאי דיבר גם על נושא הנייטרליות ברשת ופתיחת תשתיות לתחרות. "חשוב שיפותחו יישומים חדשים על גבי האינטרנט. לשם כך, יש צורך בתשתית אינטרנט ניטרלית פתוחה, חופשית ושוויונית. בזק מתחייבת לשמור על תשתית האינטרנט שלה ניטרלית וקוראת ליזמים להמשיך ולפתח מוצרים ושירותים על גבי התשתית שלנו".

עוד הוסיף גבאי כי "בזק מאפשרת ותמשיך לאפשר לכל ספק לפעול על גבי התשתית שלה, ללא כל תעדוף או התערבות".