כחלון: "ישראל בשלב של מהפכה צרכנית"

שר התקשורת בוועידת תקשורת, נתח שוק ודיגיטל של "גלובס": "הצרכן הישראלי מבין שיש לו כוח מול התאגידים" ■ "המחירים שהצרכנים משלמים על שיחות מחו"ל לארץ הם מטורפים"

"מדינת ישראל נמצאת בשלב של מהפכה צרכנית. זה החל במחירי הדלק - מחאה שלא הצליחה משמעותית - והמשיך למחאת הקוטג', שבוודאי התרוממה. זה מוכיח לנו שיש כשלים בשוק" - כך פתח היום (ד') משה כחלון, שר התקשורת ושר הרווחה, את דבריו בוועידת תקשורת, נתח שוק ודיגיטל של "גלובס" לשנת 2011.

כחלון הוסיף להתייחס לחרם הקוטג' המתנהל ברקע ייקור מחירי המזון, וציין כי "יש כשלים בשוק מוצרי החלב, ובקוטג' בפרט - לא יכול להיות שאנו משלמים מחיר כה גבוה, גם ביחס לעולם".

כחלון אמר את הדברים במסגרת הפאנל "פס רחב לחדשנות", בו נכחו גם יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר; אבי גבאי, מנכ"ל בזק; הרצל עוזר, מנכ"ל הוט; אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל; ואלי גליקמן, מנכ"ל חברת החשמל.

"כשיש מודעות וציפייה מהצרכנים שמשהו יקרה - הם מיד מגיבים כשמשהו מתרחש, לטוב ולרע", אמר כחלון. "הצרכנים הבינו שיש להם כוח ושהם יכולים להתמודד מול חברות גדולות שלא נותנות להם מענה".

כחלון התייחס לרפורמות האחרונות שביצע בשוק התקשורת, ואמר כי "לא הייתה לי שנאה לחברות הסלולר, אולם הרגשתי שהיה חייב להיעשות מהלך לטובת הצרכן - כי משהו היה עקום".

"מקווה להוזיל את עלויות השיחות לחו"ל"

"המצב לא טוב, הפס הרחב לא מספיק טוב - החינוך, העם והמדע משוועים לזה", אמר כחלון באשר למהירויות הגלישה באינטרנט בישראל. "ברקע שנוציא לשוק אפשרויות לגלישה במהירות של 100 מגה - הביקוש יעלה".

כחלון התייחס גם למיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל: "בשבוע הראשון של אוגוסט הולך להתקיים המכרז. יש כרגע 15 בנקים שמשתתפים במכרז למימון, וחשוב הליווי הבנקאי לפרויקט - שהוא מהגדולים שהיו בישראל". כחלון הוסיף כי "מדובר כאן במכרז רגיש, ואני מברך על הליווי של גוף בנקאי גדול".

כאשר נשאל כחלון אם הוא מתכנן הקלות נוספות למיזם של חברת החשמל, אמר כי יעשה הכול כדי שהמיזם ייצא לדרך - ובעצם רמז על התשובה. לדבריו, "חברה שלא תציע פס רחב באינטרנט פשוט תהיה לא רלוונטית".

עוד הוסיף כחלון כי "המחירים שהצרכנים משלמים על שיחות מחו"ל לארץ הם מטורפים. נפגשתי עם ראש ה-OECD ודנו בכניסה של ישראל למהלך נדידה סלולרית באירופה - אני מקווה שזה יוזיל את העלויות".

"אני רואה כבר את תחילת התובנה הלאומית שחברת החשמל הולכת להיות שחקן מוביל בשוק התקשורת", אמר בפאנל אלי גליקמן, מנכ"ל חברת החשמל. "אנחנו לא רק אומרים - אנחנו גם נעשה את זה".

"אנחנו נמצאים כבר בכל בית בישראל במשק החשמל - נעשה את אותו הדבר גם באינטרנט", הוסיף גליקמן. "יש לנו כבר 2,700 קילומטר של סיבים אופטיים פרוסים, ואנחנו מחכים למכרז למימון של השותף שלנו בפרויקט".