"הרבה אנשים משחקים דודל ג'אמפ בשירותים"

איגור פוסניאק, מנכ"ל לימה סקיי, בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס": "פעם אנשים היו קוראים עיתון בשירותים, והיום הם משחקים שם במשחקים"

תעשיית המשחקים עוברת הרבה שינויים מאז שאפל הצליחה לדחוף את תחום המשחקים אל האייפון שלה. "הרבה אנשים משחקים בדודל ג'אמפ כשהם בשירותים", אומר איגור פוסניאק, מנכ"ל לימה סקיי. "פעם אנשים היו קוראים עיתון בשירותים והיום הם משחקים במשחקים".

לימה סקיי הוקמה באמצע 2008 על-ידי איגור פוסניאק ואחיו מרקו, שגם מנהלים היום את החברה יחדיו.דודל ג'אמפ יושב בדיוק על המשבצת של אנגרי בירדס או כל משחק קאז'ואל אחר שפונה ליכולת ההתמכרות של האנשים לשחק ללא הפסקה במשחקים יחסית לא מתוחכמים, אבל מהנים.

לדברי פוסניאק, הסיבה שאנשים עכשיו מדברים על משחקיים חברתיים היא פיסבוק שיצרה את האופציה לשחק אצלה ברשת וגם בגלל שאפל הקימה את חנות האפליקציות שלה שמאפשרת להוריד משחקים ולשחק בהם. "לאנשים יש היום טלפון בכיס ומאוד קל להם להוריד את המשחק אליו", הוא אומר.

פוסניאק אומר ש"משחקים כמו פרוט נינג'ה הם כמו חטיפים דיגיטליים, אתה משחק בהם קצת, לצד נגיסות קלות של דברים אחרים שעושים בטלפון, כאשר אפשר לשחק במשחקים בקלות מבלי להתחיל להפעיל קונסולה בשביל זה". פוסניאק גם אומר שמה שאנשים רוצים במשחקים הם כותרים חוצי פלטפורמות על מכשירים שונים, בשביל שהם יופיעו באנדרואיד, באייפון ובנוקיה. השחקנים רוצים לשחק נגד החברים שלהם, שיכול להיות שהם מחזיקים מכשיר אחר".

פוסניאק גם אומר ש"צריך לתכנן את המשחקים לפלטפורמה בה משחקים, דודל תוכנן לטלפון ואנחנו עובדים על גרסה לקינקט של מיקרוסופט, בה יצטרכו להשתמש בתנועה בשביל לשחק". גדי תירוש, שותף כללי ב-JVP אומר שהיום הם יכולים לשנות את המשחק תוך כדי, שהם רואים שאנשים נתקעים באיזה שלב. "אנחנו מנסים להבין למה זה ואז אנחנו יכולים לתת להם טיפים שיעזרו", הוא אומר.

"הטלוויזיה המחוברת תהיה פלטמורמת המשחקים הבאה"

אפל אולי דחפה את תחום הגיימינג, אבל היא גם גובה 30% מההכנסות של כל משחק לעצמה, "אפל מטפלים בכל נושא החיוב, ויש להם מיליוני משתמשים שנמצאים בלחיצת כפתור מרכישת המשחק", מסביר פוסניאק למה כדאי לחברות לעבוד עם אפל.

לדברי דור גבעון, מנכ"ל XTR המפתחת מצלמת תנועה עבור מחשבים, "בטלפון שלך וגם בטלוויזיה תהיה מצלמה ואפשר יהיה להשתמש בה בשביל להפעיל את המכשיר. אנחנו מאמינים שזו תהיה הדרך להפעיל את הדברים שאנחנו עושים. נוכל לענות לשיחה או להעביר שירים בטלפון מבלי לגעת בו. מה שמצחיק שדרך ההפעלה הזו אמורה להיות טבעית והיא לא כל כך טבעית, כי אנשים רגילים לגעת. יש לנו עדיין מרווח מסוים לעבור בשביל להגיע לזה".

גיא בן-דב, מנכ"ל סייד קיק, המפתחת משחקי תנועה אומר, אני נרגש מפלטפורמות חדשות מכיוון שהן מייצרות חוויות חדשות לשחקן. אני תמיד מחפש את הפלטפורמה הבאה".

אילן גרייצר, יזם משחקים, אמר: "לא אכפת לי מפלטפורמות, אנשים משחקים במשחקים. האייפון הוא פלטפורמות המשחקים הכי גדולה ואחרי זה יש את פייסבוק. הטלוויזיה המחוברת תהיה הפלטפורמה הבאה, כאשר הסינים יכניסו את המצלמות (להפעלה באמצעות תנועה) לתוך המסכים שלהם".