נילי פריאל והעוזרת וירג'יניה התייצבו בפני שופטי ביה"ד לעבודה

לאחר שפריאל הגישה בקשה לביטול כתב האישום בטענה כי הוא גובש משיקולים זרים ובשל היותה אשת שר הביטחון, החליט ביה"ד לזמן את פריאל כדי לשמוע את טענותיה המקדמיות

4 חודשים לאחר שהוגש נגדה כתב אישום בגין העסקת עובדת זרה שלא כדין, התייצבה היום (ד') נילי פריאל, רעייתו של שר הביטחון, אהוד ברק, בפני שופטי בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב.

כמו כן, התייצבה בבית הדין העוזרת, וירג'יניה נברו.

הדיון היום אמור היה להיות פורמלי בלבד ולכלול את הקראת כתב האישום בלבד. ואולם, לאחר שפריאל הגישה בקשה לביטול כתב האישום, בטענה כי הוא גובש על בסיס שיקולים זרים ובגלל היותה אשת שר הביטחון, החליט בית הדין לזמן את פריאל לדיון כדי לשמוע את טענותיה המקדמיות, בטרם יחל המשפט לגופו.

"ישנתי בבית-הקברות"

"עבדתי אצל נילי פריאל 3 חודשים בשנת 2008, כשתפסו אותי הייתי כל-כך מבולבלת, לא אכלתי, לא ישנתי, לא התרחצתי, הלכתי לישון בבית-הקברות בהרצליה" - כך העידה היום וירג'יניה נברו, העובדת הזרה מהפיליפינים שהועסקה בעבודות משק-בית בביתו של שר הביטחון, אהוד ברק ורעייתו, נילי פריאל, במשפטה של פריאל בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב.

כשהיא מתייפחת מעל דוכן העדים תיארה נברו כיצד נתפסה על-ידי המשטרה כשהתברר שהיא עובדת בישראל באופן בלתי חוקי. "הלכתי לישון בבית-הקברות וישנתי באוטו של בעלי כדי שלא יתפסו אותי. ואז המשטרה תפסה אותי והתנהגה אליי לא יפה. רעדתי, הרגשתי כמו פושעת, הבן שלי, בן שלוש, בא וקרא לי 'אימא, אימא'. המשטרה זרקה אותי בתוך האוטו שלהם וסגרה אותו. הבן שלי היה בחוץ, הוא בכה, קרא לי אימא. המשטרה לא נתנה לי אפילו לתת לו חיבוק, אפילו לא להיפרד ממנו".

עוד העידה העובדת כי לא ידעה שאסור היה לה לעבוד אצל פריאל, וכי פריאל "הייתה הכי טובה ממה שאני הכרתי".

בתום הדיון הגישה פריאל לבית הדין את בקשתה לביטול כתב האישום נגדה, כאמור בטענה כי הוא גובש על בסיס שיקולים זרים ובשל היותה רעייתו של שר הביטחון.

פריאל מיוצגת בידי עו"ד נבות תל-צור.