ועדת האיתור המליצה: משה אשר ימונה למנהל רשות המסים

ההמלצה על מינויו של אשר מגיעה לאחר פסילתו של משה טרי לתפקיד ע"י היועץ המשפטי של נציבות שירות המדינה ■ גורמים באוצר: הפסילה מגוחכת

אלמוני נוסף מצטרף להנהלת האוצר: משה אשר צפוי להתמנות למנהל רשות המסים - כך לפי המלצה של ועדת האיתור בראשות מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, שהגיעה להחלטתה הערב (ד'). הוועדה תמליץ על בחירתה לשר האוצר יובל שטייניץ.

עם זאת, ההחלטה הסופית כפופה לאישורו של שטייניץ ולאישור הממשלה. אם שטייניץ לא יאשר את הבחירה, הוועדה תיאלץ להתכנס בשנית לבחירת מועמד אחר.

ההמלצה על אשר מפתיעה לחלוטין ומגיעה בעקבות פסילתו של משה טרי לתפקיד על-ידי היועץ המשפטי של נציבות שירות המדינה. לדברי היועץ, טרי אינו עומד בדרישה של 10 שנים ניסיון בתחום המסים. גם אחרי פסילתו של טרי היה דורון ארבלי, מנהל המכס, המועמד הפנימי המוביל לקבלת התפקיד.

גורמים באוצר טוענים כי הפסילה הזאת מגוחכת, שכן לטרי יש רזומה ניהולי וכלכלי מזהיר. בין היתר נחשב טרי לאחד מיושבי-ראש הרשות לנירות ערך הטובים ביותר שהיו אי-פעם. זאת, אחרי שכיהן בשורה ארוכה של תפקידים בכירים במגזר הפרטי.

משה אשר כיהן בשנים האחרונות בתפקיד פקיד שומה מפעלים גדולים (פשמ"ג), ובמסגרת התפקיד היה אחראי על הגבייה במפעלים הגדולים. הוא אינו נחשב לדמות בולטת ברשות המסים. גורמים באוצר טענו היום כי "הסיפור עוד לא נגמר". לאשר תואר בראיית חשבון ועריכת דין.

ועדת האיתור בראשות שני מונתה באמצע פברואר, ולקח לה לא פחות מ-5 חודשים לאתר מועמד ראוי לתפקיד מנהל רשות המסים, מוסד שמאז 2007 נמצא בעין הסערה הציבורית בעקבות סדרה של פרשיות שחיתות לכאורה.

נזכיר כי בתחילת השבוע מונה גל הרשקוביץ' לממונה על ענף התקציבים במשרד האוצר, מהתפקידים החשובים ביותר במשק. גם מינוי זה עורר ביקורת קשה הן בתוך האוצר והן מחוצה לו, שכן הרשקוביץ' לא הגיע לדרגת סגן באגף - הדרגה המינימלית המקובלת בתפקיד זה. כמו כן, הרשקוביץ' לא בלט, לא בתוך האגף ולא במגזר הפרטי.