אפקט דומינו: נתניהו אישר להגדיל מכסת הפלסטינים לחקלאים

שר האוצר התיר השבוע לקבלנים להגדיל משמעותית את מספר העובדים הזרים בענף הבניין בלבד ■ רה"מ הכריע לטובת בקשתו של השר שלום שמחון

אחרי ששר האוצר יובל שטייניץ התיר השבוע להגדיל את מכסת העובדים הזרים עבור קבלני הבניין ב-3,000 עובדים ולדחות ב-3 שנים נוספות את מתווה ההפחתה שלהם, הגיע כצפוי תורם של החקלאים: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (ה') להיעתר לבקשתו של שר התמ"ת שלום שמחון, להגדיל את מכסת העובדים הפלסטינים שיהיו רשאים לעבוד בחקלאות ב-1,250 עובדים.

שמחון, עד לאחרונה שר החקלאות שנמנה בעבר עם הלובי החקלאי בכנסת, זכה לתמיכתו של נתניהו לאחר מחלוקת בעניין זה עם השר שטייניץ ועם שר הפנים אלי ישי. נזכיר כי הממשלה ויתרה בעבר על תכניתה המקורית להפחית משמעותית את מספר העובדים הזרים בחקלאות, והגיעה לפשרה מוסכמת עם איגודי החקלאים.

"שמחון פנה לראש הממשלה בעניין מתוקף סמכותו כשר התעסוקה, ולאור המחלוקת שנתגלעה בנושא בין משרד התמ"ת ולמשרד הפנים והאוצר", מסרו במשרד התמ"ת. "במסגרת ההחלטה שהתקבלה בממשלה בשבוע שעבר הוקצו עובדים לבנייה, אך לא לענף החקלאות", כך לשון ההודעה.

לדברי שמחון, להעסקתם של הפלסטינים בישראל יש גם משמעות מדינית, שתכליתה חיזוק הכלכלה הפלסטינית: "הקשר הכלכלי והתעסקותי נשמר במשך שנים וחשוב כי ימשיך גם להבא".

רק אתמול פרסמנו כאן כי ההחלטה של שטייניץ להגדיל את מכסת הזרים בענף הבניין עלולה ליצור אפקט דומינו, במסגרתו סקטורים נוספים במשק יידרשו להעסיק יותר עובדים זרים. כך, גם בהתאחדות בתי המלון טענו השבוע כי בתי המלון באילת ובים המלח זקוקים בדחיפות לעובדים זרים.