שמחון: "לא לפיקוח מחירים במוצרי חלב; המדפים יהיו כמו במזרח אירופה"

שר התמ"ת בוועידת התעשייה והקיבוצים: "נוזיל את מוצרי החלב ב-10% ונייצר תחרות שתביא להוזלה נוספת של 10% תוך 3 שנים" ■ "נפתח את השוק ליבוא של אבקות חלב וגבינות קשות"

שר התמ"ת שלום שמחון מבטיח להוזיל את מוצרי החלב ב-10% ולייצר תחרות בשוק שתוביל לדבריו להוזלה נוספת של המחירים, בשיעור של 10% תוך 3 שנים. שמחון אמר את הדברים בוועידת התעשייה והקיבוצים, שהועברה בשידור חי באתר "גלובס".

"אנחנו חייבים לשמור על חקלאות ישראל; מעבר לערכה הכלכלי, יש לה גם ערכים לאומיים. חייבים לשמור על התעשייה הישראלית, תוצרת הארץ - בנינו את זה ב-10 אצבעות, ושום אחד לא ייקח את זה מאיתנו. אבל בסופו של יום אנו מחויבים לצרכן הישראלי", אמר שמחון.

שמחון כינה את משק החלב בישראל "מספר 1 בעולם" והדגיש כי הוא מגיע מ"מושב קטן בצפון הארץ", כך שהוא ניחן ב"רגישות חברתית".

"אמרתי שהכוונה היא להוזיל את מחירי החלב ב-10%", הוסיף שמחון. "זה שוק שמגלגל 7 מיליארד שקל, כך שהכוונה היא להוזיל ב-700 מיליון שקל. כדי שזה יקרה, יש לטפל בשורה ארוכה של גורמים בשרשרת הייצור. נכניס שינויים - כולל במחיר המטרה של החלב. נעשה שינויים כדי לא לשפוך את הדלי עם החלב. תהיה הוזלה משמעותית במחיר החלב הגולמי שהמחלבות מקבלות. החקלאים יצטרכו לתת את חלקם".

שמחון הבטיח "לייצר תחרות בענף החלב על מנת שיוכלו לייצר יותר חלב, כך שיוכלו להתווכח עם המחלבות. נפתח את השוק ליבוא של אבקות חלב וגבינות קשות. נייצר תחרות בסדרי גודל שגם הם יגיעו ל-10% מהנפח הכולל של הענף תוך 3 שנים".

שמחון שלל את פתרון הכנסת מוצרי חלב לפיקוח מחירים גורף ואמר: "יש מקום לפיקוח רגולטורי ולא פיקוח על מוצרים, כדי לא ליצור מצב שהמדפים יהיו דלים כמו במזרח אירופה".