נלחץ מהביקורת? צוקרברג שינה הגדרות הפרטיות בגוגל+

(עדכון) - יום אחרי שנודע כי מייסד פייסבוק בחר להסתיר את רשימת החברים שלו בגוגל פלוס, הבאזז השלילי ככל הנראה גרם לו לעשות שוב שינויים

יום אחרי שנודע כי מייסד פייסבוק מארק צוקרברג שינה את הגדרות הפרטיות שלו בחשבון שלו בגוגל פלוס, כך שלא ניתן היה לדעת מיהם חבריו, אתר האינטרנט The Inquirer חושף שביממה האחרונה מנכ"ל פייסבוק שינה בחזרה את ההגדרות שמנעו מאחרים לראות מי חבריו ברשת החברתית החדשה וכן כמה עוקבים אחריו וצירפו אותו למעגלים השונים שלהם.  

אין שום התייחסות רשמית של צוקרברג לשינויים המפתיעים הללו, אך סביר להניח כי הוא קצת נלחץ מהרעש העצום שנוצר ברשת הלילה והביקורת הרבה שהוטחה בו בעקבות עמדותיו לנושא הפרטיות ברשת.

אתמול דיוווח ה-Inquirer, כי צוקרברג, שהיה בין הראשונים שמיהרו לפתוח חשבון ברשת החברתית החדשה של גוגל עם השקתה לפני כשבועיים, ובמהרה אף הפך למשתמש הפופולרי ביותר בשירות - הידק את אפשרויות הפרטיות שמציעה גוגל פלוס.

המשמעות היא שמנכ"ל פייסבוק לא איפשר לאף אחד לראות מי נמצא ברשימת החברים והמעגלים שלו וכמה חברים יש לו. יחד עם זאת, צוקרברג גם ככה לא טרח לעדכן או להוסיף איזשהו מידע בסיסי בפרופיל שלו, שנראה מיותם וריק מתוכן, ככה שאין באמת סיבה אמיתית לעקוב אחריו.

יש שיאמרו שזו זכותו. לשם כך בדיוק יש את הגדרות הפרטיות באתרים חברתיים, וצוקרברג פשוט הפעיל אותן על פי שיקול דעתו האישית. אולם, אם נזכרים בהצהרות עבר של צוקרברג, נראה שמנכ"ל פייסבוק מאמין יותר באימרה: "אחד בפה, אחד בלב".

כבר לפני שנתיים טען צוקרברג כי למשתמשים בפייסבוק אין כל ציפייה לפרטיות ברשת וכי הפרטיות איננה משמשת עוד "נורמה חברתית". באותה הזדמנות הוא גם אמר כי אילו היה מקים את פייסבוק היום, היה מראש מוותר על כמות נכבדת מהגדרות הפרטיות שקיימות היום.

בתוך כך, כ-185 אלף גולשים הוסיפו את צוקרברג למעגלים השונים שלהם בגוגל פלוס, יותר מ-5,000 עוקבים ובסך הכול 16 חברים שהוא הוסיף למעגלים שלו.