שלמה בוחבוט: "לא צריך 'סופרטנקר' אלא 'סופר ת'כלס'"

יו"ר השלטון המקומי קורא לרה"מ ולשר האוצר להפסיק לדבר על מצוקת הדיור ולהתחיל לפעול ■ "על המדינה להפסיק ללהטט, היא יכולה להשפיע באופן ישיר על 70% ממחיר הדירה"

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, קורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר האוצר יובל שטייניץ להפסיק לדבר על מצוקת הדיור ולהתחיל לפעול. את הדברים אומר בוחבוט לקראת לקראת דיון בועדת הכספים בנושא מצוקת הדיור שמתוכנן להתקיים ביום ב'.

"לצערי התרעתי כבר בחודש פברואר שיקומו לנו ערי אוהלים. במקום "סופר טנקר" אני מציע את תוכנית ה"סופר תכל'ס". עדיף שביבי ושטייניץ יפסיקו להתעסק בקמפיינים ויתחילו לקדם ת'כלס. על הממשלה לקלוט מיידית כמאה עובדים מקצועיים בכל וועדה מחוזית ולצאת במבצע "ניקוי שולחן" לשחרר חסמים של תוכניות תקועות כך שבתוך 3 חודשים מהיום כל הוועדות המחוזיות מנקות שולחן".

עוד אומר בוטבוט כי יש להקים שולחן עגול שיכלול את נציגי הממשלה, התאחדות הקבלנים ומרכז השלטון המקומי שיעבוד 5 ימים בשבוע לפיתרון כל החסמים בכל הרמות.

"על המדינה להפסיק ללהטט, היא יכולה להשפיע באופן ישיר על 70% ממחיר הדירה. עלינו להבין שלא מדובר בבועת נדל"ן כי אם במשבר חברתי עמוק, בו מוסד המדינה אינו מאפשר לאדם לחיות בכבוד וביטחון".

את תוכניתו המלאה, שאת עיקריה הציג לראש הממשלה כבר בחודש פברואר מתכוון להעלות בוחבוט, יחד עם חברת הכנסת פאינה קירשנבאום, לדיון בועדת הכספים של הכנסת בדיון שייערך בנושא מצוקת הדיור ביום ב' הקרוב.

על פי התוכנית יותאמו משכנתא וסבסוד על פי שלושה קריטריונים - רוכשי דירה ראשונה, משפרי דיור ורוכשי דירה להשקעה. דמי השכירות יפוקחו תוך מתן עדיפות לשכירות לטווח ארוך, השקעה כספית מחודשת של משרדש השיכון בדיור הציבורי וייזום פרויקט לחיזוק הפריפריה שיכלול בניית 1000 יחידות דיור בכל יישוב מרכזי מחוץ למרכז בו יינתנו משכנתאות בגובה של עד 80% ממחיר הדירה.