"לוויתן 3" לא חודש; נובל לא מצליחה לפתור את התקלה

10 ימים אחרי התלקה שהביאה לעצירת קידוח האימות החליפי מול חופי חיפה, "לוויתן 3" טרם חודש ■ נובל אנרג'י תסתייע בציוד שתביא מחו"ל לשם תיקונה ■ העיכוב לא פגע בלו"ז ובתקציב

10 ימים אחרי התלקה שהביאה לעצירת קידוח האימות החליפי מול חופי חיפה, "לוויתן 3" טרם חודש. מפעילת הקידוח, נובל אנרג'י האמריקנית לא מצליחה לפתור את התקלה, והיא תסתייע בציוד שתביא מחו"ל לשם תיקונה. עם זאת, נציין, התקלה לא פגעה בלוח הזמנים של הקידוח ולא הביאה לחריגה בתקציב. "לוויתן 3" הגיע לעומק של כ-2,600 מטרים והוא מקדים את הלו"ז, בפעולת הקידוח בשדה שותפות נובל אנרג'י, דלק קידוחים, אבנר ורציו.

בתחילת יולי הודיעה נובל אנרג'י על עיכוב בקידוח האימות, שנלקח בחשבון בתוכנית העבודה. מקור העיכוב הוא בתקלה בווסת הלחצים, גרגרי חול חדרו לווסת הלחצים ומכאן שיש צורך בניקויו מחדש. יצויין כי נובל אנרג'י והשותפות בקידוח לוויתן 3 העריכו כי תקלות מסוג זה עלולות להתרחש והביאו אותן כבר בחשבון בתוכנית העבודה.

קידוח לוויתן 3, ממוקם 4.4 קילומטרים מקידוח האימות "לוויתן 2" שהופסק, ובמרחק של 9.6 קילומטרים מקידוח התגלית "לוויתן 1", יבוצע לעומק של כ-5,300 מטר, וצפוי להימשך כשלושה חודשים. תקציב הקידוח מוערך ב-70 מיליון דולר, ואם יוחלט על ביצוע מבחני הפקה, הם יימשכו כ-2-3 שבועות, בתקציב מוערך של 34 מיליון דולר.