מחירי המזון: חקלאים ורפתנים יפגינו ביום א' מול לשכת נתניהו

חלקאים ורפתנים יפגינו מול משרד ראש הממשלה בדרישה שהפתרון למשבר עליית מחירי המזון לא יכלול הורדת מחירי המטרה של החלב המועבר מהרפתות למחלבות וכן יבוא של מוצרים

החקלאים והרפתנים יפגינו ביום ראשון הקרוב מול משרד ראש הממשלה בירושלים, בדרישה שהפתרון למשבר עליית המחירים של מחירי המזון בכלל והחלב בפרט, לא יכלול את הורדת מחירי המטרה של החלב המועבר מהרפתות למחלבות וכן יבוא של מוצרים.

ההפגנה החלה להתגבש היום (ו'), ומובילי המאבק בקרב הרפתנים החלו לפעול לגיוס מפגינים מכל חלקי הארץ.

הוועדה לבחינת שוק המזון בראשות מנכ"ל התמ"ת שרון קדמי עוד לא פירסמה את המלצותיה, אך החקלאים והרפתנים חוששים כי ההמלצות של הוועדה יכללו הורדת מחיר המטרה וכן יבוא של מוצרים - ומכאן המחאה.

השבוע כינסו הרפתנים כנס מחאה ובו דנו במהלכיהם, על רקע החשש שרפורמה מקיפה במשק החלב תכלול את הפגיעה במחיר המטרה. בכנס זה אמר מנכ"ל מועצת החלב, שייקה דרורי, כי פעילויות המחאה שעומדות בפני הרפתנים הן רבות, ויכולות לכלול גם הפסקת העברת החלב מהמחלבות לרפתות.

הרפתנים אמרו גם כי ישקלו עתירה לבג"ץ אם יורידו את מחיר המטרה, בנימוק שהדבר עומד בניגוד לחוק משק החלב שאושר לאחרונה. לטענת הרפתנים, פגיעה במחיר המטרה יגרום לפגיעה ישירה במאות רפתות פרטיות ברחבי הארץ, וזאת מבלי לתת את הדעת למידת אחריותן של הרשתות והמחלבות לעליית המחירים הנרחבת של מוצרי החלב.