"מי שרוצה לגור בלב ת"א צריך להזיע ולעבוד קשה"

אדם שוב: "אין שום עיר מערבית שבה זול לצעירים לגור - לא מנהטן, לא לונדון ולא טוקיו"

"זה מאוד לא אופנתי, אבל הלוזרים של מחאת האוהלים לא מרגשים אותי. אין שום עיר מערבית שבה זול לצעירים לגור, לא מנהטן, לא לונדון ולא טוקיו. לא כולם חייבים לגור בפופיק של תל-אביב!"

כך כתב הערב (מוצ"ש) בפייסבוק העיתונאי לשעבר אדם שוב, כיום מנכ"ל חברת המדיה החברתית ריפרש.

שוב, שטוריו מתפרסמים מדי פעם גם באתר "גלובס", יוצא נגד המחאה על מחירי הדיור הגבוהים בישראל, שבמסגרתה התמקמו מאות אנשים באוהלים בשדרות רוטשילד בתל-אביב ובכיכר ציון בירושלים. המחאה אמורה להתפשט השבוע לערים מרכזיות נוספות בארץ.

ב"קיר" של שוב בפייסבוק התפתח דיון מעניין סביב שורת הסטטוס, בעיקר בעקבות השימוש במלה "לוזרים" בהקשר של אנשים שלא הצליחו לרכוש דירה בתל-אביב או לעמוד בדמי השכירות הגבוהים בעיר זו. שוב נשאל מדוע השתמש במונח "לוזרים" - וענה: "לא אוהב קיטורים. מי שרוצה לגור בלב העיר המרכזית בישראל צריך להזיע ולעבוד קשה ולא לקטר".

בהמשך הוא מספק הסבר נוסף:"לא כל מחאה הופכת אותך לווינר. יש מחאות מוצדקות, ויש מחאות שליליות. בעיניי, מחאה הקוטג' היא מחאה ווינרית, ומחאת ה'בא לי דירה בשדירות רוטשילד ולשלם בזול' היא מחאה לוזרית"... ובהמשך: "אין לי שום סולידריות עם מי שמקטר שאין לו כסף לגור ברוטשילד. גם לי לא היה כשהייתי צעיר יותר, עבדתי קשה, הזעתי, לא קיטרתי ולא התלוננתי, ועברתי לפופיק של תל-אביב".