אוהלי מחאה יוקמו בכל הארץ; אטיאס: "זה לא כמו הקוטג'"

(עדכון) - ראש עיריית ת"א רון חולדאי תוקף את הממשלה נוכח מחאת האוהלים ■ אטיאס: "כאן זה לא כמו הקוטג' ששלוש חברות מחליטות להוריד מחיר וזהו. כאן יש 120 אלף יח"ד שצריך לבנות"

ראש עיריית ת"א רון חולדאי תקף היום (א') בחריפות את ממשלת ישראל בסוגיית בועת הנדל"ן, נוכח מחאת האוהלים של צעירים ישראלים המוחים על מחירי הדירות הגבוהים. השבוע תורחב מחאת האוהלים לאזורים נוספים בארץ פרט לת"א ובירושלים, בעקבות הצטרפות של התאחדות הסטודנטים למחאה. אוהלים יוקמו במכללות מקרית שמונה ועד באר שבע.

"הבעיה היא לא מחירי הדירות בת"א אלא מחירי הדירות בארץ", אמר חולדאי בראיון לגלי צה"ל. "יש קרקעות בת"א - בגוש הגדול, בדרום ת"א... יש מגרשים הממתינים כבר שנים לשחרור והממשלה לא משחררת. הבעיה היא פוליטית. המדינה התנערה משוק הדיור והיא לא מפשירה קרקעות. אם הייתה גם תחבורה ציבורית נאותה אז מחירי הדירות בחדרה היו יורדים. הבעיה היא שאין תכנון ומדיניות".

חולדאי הדגיש כי הוא "לא אחראי לעליית מחירי הדירות בארץ", ושוב גלגל את הכדור לעבר הממשלה: "הייתה גם הצעת חוק של ח"כ שלי יחימוביץ' וכרמל שאמה להגביל את עליית מחירי השכירות ל-5% לכל היותר - והיא נדחתה. למה?".

בשדרות רוטשילד בת"א נראה כי מחאת הצעירים מסודרת למדי; מפגינים חדשים נרשמים באופן מסודר וכמו כן המפגינים זוכים לקריאות תמיכה מצד עוברים ושבים.

גם שר השיכון אריאל אטיאס התייחס הבוקר בגל"צ למחאת האוהלים, ואמר שהוא "מבין את המצוקה" של צעירי ישראל.

"יש מצוקה. נקודה. היא בכל הארץ ובכל המגזרים", אמר אטיאס. "וכאן זה לא כמו הקוטג' ששלוש חברות מחליטות להוריד מחיר וזהו. כאן יש 120 אלף יח"ד שצריך לבנות. רוב ראשי הרשויות באזורי הביקוש אינם מעוניינים בדירות קטנות".