טבע הגיעה לפשרה עם אמג'ן על תרופות של 3.6 מיליארד דולר

‎‎במקביל, בעלי המניות של ספלון אישרו את רכישת החברה על-ידי טבע ‏‎‎רכישת ‏Taiyo‏ היפנית הושלמה‏

‎‎כחלק מהפעילות שלה כחברת תרופות גנריות, טבע מעורבת בהליכים משפטיים שנוגעים להפרות פטנטים, ולפעמים ההליכים מסתיימים בפשרה בין טבע לבין החברה התובעת. בסוף השבוע דווח על פשרה מסוג זה, אלא שהפעם יש בה חידוש, מכיוון שהיא נוגעת לתרופות ביוגנריות (‏Biosimilar‏) - כלומר גנריקה של תרופות ביולוגיות, בניגוד לתרופות כימיות "רגילות".

טבע ואמג'ן הגיעו לפשרה שקשורה לתרופות ‏Neupogen‏ ו-‏Neulasta‏, תרופות שאמג'ן מוכרת בהיקף של 3.6 מיליארד דולר בשנה בארה"ב. התרופות מיועדות להגברת ייצור כדוריות הדם הלבנות בקרב מטופלי כימותרפיה. טבע תוכל להשיק את הגרסאות שלה לתרופות בנובמבר 2013, חודש לפני פקיעת הפטנט. טבע תוכל להשיק את התרופות מוקדם יותר אם בית משפט יקבע שהפטנטים לא תקפים או אם חברה אחרת תשיק גרסה גנרית.

טבע כבר מוכרת את הגרסה שלה ל-‏Neupogen‏ באירופה. בארה"ב, שם עדיין אין מסלול רגולטורי לאישור תרופות ביוגנריות, טבע הגישה בסוף 2009 בקשה לאישור הגרסה שלה במסלול של אישור תרופה ביולוגית חדשה.

‎‎טבע, המנוהלת על-ידי שלמה ינאי, עוסקת בעיקר בגנריקה אך יש לה גם פעילות משמעותית בתחום התרופות המקוריות. לפני מספר שבועות הודיעה החברה על מהלך שירחיב את פעילותה בתחום המקורי, כשדיווחה על רכישת ספלון מארה"ב תמורת 6.8 מיליארד דולר. בסוף השבוע אישרו בעלי המניות של ספלון את רכישת החברה על-ידי טבע ברוב של 99.9% מבעלי המניות שיוצגו באסיפה. החברות הודיעו בעבר שהעסקה תושלם ברבעון השלישי של השנה.

עסקה אחרת שהושלמה היא רכישת החברה הגנרית היפנית ‏Taiyo‏. טבע דיווחה ביום חמישי שרכשה את כל מניות החברה תמורת 934 מיליון דולר במזומן. נזכיר שטבע הודיעה בחודש מאי על הסכם לרכישת 57% מ-‏‏Taiyo‏ תמורת 460 מיליון דולר, והגישה הצעת רכש לשאר בעלי המניות בחברה. ‏Taiyo‏ היא החברה הגנרית השלישית בגודלה ביפן עם היקף מכירות של 530 מיליון דולר ב-2010.