איזי אנרגיה תרכוש 30 תחנות דלק בארה"ב בכ-172 מ' ש'

רשת תחנות הדלק של איזי ארה"ב תמנה 120 תחנות דלק וחנויות נוחות ברחבי ארה"ב ■ קצב ההכנסות השנתי של איזי ארה"ב צפוי לעמוד על כ-2.9 מיליארד שקל ■ אורן זהבי פורש מתפקיד המנכ"ל - רפי ערד יחליפו

חברת איזי אנרגיה , שבשליטת אלי זהבי, מרחיבה את רשת תחנות הדלק וחנויות הנוחות שלה בארה"ב. החברה דיווחה היום (א') לבורסה, כי חברה בבעלות איזי ארה"ב, המרכזת את פעילותה העסקית של איזי אנרגיה בארה"ב, חתמה על הסכם לרכישת 30 תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב תמורת כ-172 מיליון שקל.

החברה מדווחת כי 23 מהתחנות האמורות יועברו לבעלותה של איזי, 6 תחנות יופעלו בשכירות ותחנה נוספת תפעל במתכונת של חוזה אספקה מול איזי. עם השלמת העסקה,עד 15 באוקטובר השנה, תמנה רשת תחנות הדלק של איזי ארה"ב 120 תחנות דלק וחנויות נוחות ברחבי ארה"ב.

היקף המכירות הצפוי של הרשת יעמוד על כ-215 מיליון גלון של מוצרי דלקים, ומכירות של כ-105 מיליון דולר של מוצרים בחנויות הנוחות. להערכת החברה, על פי מחיר נוכחי של כ-3.5 דולר לגלון דלק כיום בארה"ב, עשוי קצב ההכנסות השנתי של איזי ארה"ב לעמוד על כ-2.9 מיליארד שקל.

איזי אנרגיה בוחנת אפשרויות שונות למימון ההסכם, לרבות מימון בנקאי או מימון באמצעות מכירת זכויות המקרקעין במספר תחנות דלק מקרב התחנות הנרכשות או מקרב תחנות אחרות המצויות כיום בבעלותה.

"הסכם הרכישה נועדה להרחיב את פעילות החברה על בסיס התשתית הניהולית הקיימת, ולמקסם את יתרונותיה בדרך של שיפור התנאים המסחריים מול הספקים השונים הודות לגודלה של הרשת", אמר זהבי.

בתוך כך, איזי אנרגיה מדווחת כי מנכ"ל החברה אורן זהבי החליט לפרוש מתפקידו לטובת התמקדות בהרחבת הפעילות העסקית של החברה בארה"ב. במקומו של זהבי מונה רפי ערד לתפקיד המנכ"ל. ערד כיהן ב-7.5 השנים האחרונות כסמנכ"ל הכספים של חברת הנדל"ן, בוני התיכון. "אנו מברכים את רפי ערד לרגל מינויו למנכ"ל החברה, ומאמינים כי יתרום רבות לחברה" אמר זהבי.